Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7007001262018 | BİTKİ BESLEME | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı öğrencilerin, bitkisel öğretimde bitki besleme ve gübrelemenin önemini kavramasını, bitki besin maddelerini, gübreleri tanımasını ve gübrelemeye ilişkin bilgileri uygulamalı olarak görmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Şafak Ceylan
1 | Tarımsal üretimde, bitki beslemenin önemini kavrayabilme. |
2 | Bitki besin maddelerinin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek bitkisel gelişim, verim ve kalite sorunlarını görsel olarak tanıyabilme. |
3 | Bitkisel üretimde, çevre ve insan sağlığını önemsiyebilme. |
4 | Besin elementi-toprak etkileşimini fark edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin tanıtımı. • Her bir bitki besin elementinin önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri. • Kimyasal gübreler. • Organik gübreler. • Gübreleme yöntemleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: İçeriği, önemi, kural ve gerekleri. | Tanışma | ||
2 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler. | Gübreleme uygulamalarının planlanması | ||
3 | Azot: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, azotlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Tarlada, uygulama parsellerinin hazırlanması. | ||
4 | Fosfor: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, fosforlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsellere bitkilerin ekimi, gübre uygulamaları | ||
5 | Potasyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, potasyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Kimyasal gübreleri görsel olarak tanıma | ||
6 | Kalsiyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kalsiyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parsel gözlemleri | ||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Magnezyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, magnezyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsellerde kültürel işlemleri ve gözlemler | ||
9 | Kükürt: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kükürtlü gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
10 | Demir: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, demirli gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
11 | Çinko: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, çinkolu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
12 | Mangan: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, manganlı gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri hasadı. | ||
13 | Bakır: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, bakırlı gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsel gözlem raporlarını hazırlama. | ||
14 | Bor ve diğer mikro elementler. | Uygulama final sınavı | ||
15 | Gübreleme – insan sağlığı çevre etkileşimi. | |||
16 | Final Sınavı |
1.Kacar, B., Katkat, V., 2006. Bitki Besleme. Uludağ Üniv. Yayın No: (Nobel) 849. 2. Kacar, B., Katkat, V., 1999. Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Uludağ Üniv. Yayın No: 144.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 |