Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7007001252019 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Ülkemizde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin derslerinde ve bilimsel aktivitelerinde Türkçeyi daha etkin şekilde kullanmalarını sağlamak, akademik yazının özelliklerini öğreterek eleştirel okumaya yöneltmek ve akademik metin (ders notu, rapor, sunu, proje raporu vb.) oluşturmada yeterliliklerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
1 | Türkçe akademik dilin özelliklerini söyleyebilme, |
2 | Türkçe akademik metinleri tanıyabilme, |
3 | Türkçe akademik yazılardaki terim ve kavramları anlayabilme, |
4 | Ders dinleme ve dersle ilgili veya akademik bir metinden etkili not tutabilme/alabilme, |
5 | Türkçe akademik metin üretme aşamalarını (basılı ve internet veritabanlarından kaynak araştırma, başlık, özet, anahtar sözcükler, giriş, yöntem, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler) kavrayabilme, |
6 | Ödev, sunu hazırlayabilme, |
7 | Akademik eserlerde metin içi ve sonunda kaynak gösterebilme, |
8 | Akademik toplantıları (konferans, sempozyum, çalıştay vb.) takip edebilme, |
9 | Akademik toplantılarda/derslerde sözlü soru sorabilme ve yanıtlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkçe akademik dilinin özellikleri; Akademik metin türleri, akademik metin anlama ve üretme, not alma/tutma, ödev/proje/sunu hazırlama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Akademik metin türleri | ||
3 | Akademik Türkçenin özellikleri | ||
4 | Akademik metinlerde tanım, kavram, terimler | ||
5 | Akademik metinlerin yapısı, özellikleri | ||
6 | Ders dinleme ve etkili not tutma yöntemleri | ||
7 | Etkili not tutma yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Akademik metin üretme aşamaları-kaynak araştırması | ||
10 | Akademik metin üretme aşamaları - Başlık, özet, anahtar kelimeler | ||
11 | Akademik metin üretme aşamaları - Giriş, yöntem, bulgular | ||
12 | Akademik metin üretme aşamaları - sonuç, tartışma, kaynak | ||
13 | Akademik toplantıları takip etme, sözlü soru sorma, yanıtlama | ||
14 | Final Sınavı |
1. Kökdemir, Doğan vd. (Yay. Haz.), Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı, Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ankara 2004. 2. Tüfekçioğlu, Burak, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Sözcükler, Pegem Akademi, Ankara 2018. 3. ALAÇAM, E., Bilimsel Etkinlik ve Yayım, Türkiye Bilimsel ve Araştırma Kurumu, Ankara 1995. 4. ARLI, M.- H Nazik, Bilimsel araştırmaya giriş, Gazi Kitabevi, Ankara 2001. 5. DEMİRİZ, H. Neslihan- OKUR, Alpaslan, Türkçe Öğretiminde Yazma Öğretimine Akademik Türkçe Aşamasında Yabancı Öğrenciler Üzerinden Bir Bakış, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 436-449.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 5 |