| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 7007002032022 | BAĞCILIK | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere bağcılığın altyapısı niteliğindeki temel konuların teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi, aşılı asma fidanı üretimi, bağ kurulması gibi konular hakkında bilgiler verilmesi
Dr. Evren GÜNEN
| 1 | Bağcılık ürünlerinin ihraç edilen tüm tarım ürünleri içindeki payını kavrayabilme |
| 2 | Asmanın morfolojisini bilme |
| 3 | Asmanın üretim şekillerini bilme ve uygulayabilme |
| 4 | Bağ tesis edebilme |
| 5 | Yıllık bakım işleri hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahip olabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Asmanın kökeni ve Dünyada bağcılık • Asma morfolojisi • Asmanın çoğaltılması • Bağ kurulması ve terbiye • Yıllık bakım işleri
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Asmanın kökeni, bağcılığın tarihçesi, üzümlerin sınıflandırılması, üzümlerin besin değeri. | |||
| 2 | Dünya bağcılığı, Türkiye bağcılığının Dünya bağcılığı ve ulusal ekonomi içindeki yeri | |||
| 3 | Tarım bölgeleri itibariyle Türkiye Bağcılığı | |||
| 4 | Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından kök sistemi ile toprak üstü organlarından gövde, kollar, dallar ve üzerinde gözlerin tanıtılması | |||
| 5 | Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından yaz sürgünü ve üzerindeki boğumları, çiçek ve meyve salkımları, tane ve tohumların tanıtılması | |||
| 6 | Asmanın ekolojik istekleri: Sıcaklık ve yağış istekleri | |||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Asmanın ekolojik istekleri: Yer, yöney ve toprak istekleri | |||
| 9 | Asmaların çoğaltılması: Tohumla çoğaltma, aşısız ve aşılı fidan üretimi | |||
| 10 | Asmaların çoğaltılması: Aşılı fidan üretimi | |||
| 11 | Bağ tesisi: Planlama, yer seçimi, çeşit seçimi, anaç seçimi, dikim planı | |||
| 12 | Bağ tesisi: Bağ yerinin hazırlanması, dikim öncesi hazırlıklar, dikim, dikim sonrası bakım işlemleri | |||
| 13 | Bağlarda kullanılan önemli Bağlarda ürün ve gençleştirme budamaları, yaz budamalarıterbiye şekilleri ve destek sistemlerinin tanıtılması, şekil budamaları | |||
| 14 | Bağlarda kullanılan önemli Bağlarda ürün ve gençleştirme budamaları, yaz budamalarıterbiye şekilleri ve destek sistemlerinin tanıtılması, şekil budamaları | |||
| 15 | Teknolojiye uygun üzüm yetiştiriciliğine uygun terbiye sistemleri | |||
| 16 | Final sınavı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 120 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | ||
| ÖÇ 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||
| ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
| ÖÇ 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||
| ÖÇ 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 |