Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11917506T11213 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmek , elde edilen bilgileri değerlendirip rapor hazırlama ve hazırlanan raporları tekniğine uygun olarak sunum haline getirme ve sunum yapma bilgi ve yeterliliği kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Taner SERT
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenebilme. |
2 | Tekniğe uygun araştırma konuları seçebilme |
3 | Tekniğine uygun kaynak araştırması yapabilme |
4 | Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak değerlendirebilme |
5 | Araştırma sonuçlarını tekniğie uygun olarak rapora dönüştürebilme |
6 | Sunum yöntem ve teknklerini öğrenebilme |
7 | Tekniğe uygun, sunuma hazırlık yapabilme |
8 | Tekniğe uygun, araştırma sonuçlarını sunabilme |
Yok
Yok
Araştırmada temel kavramlar, araştırmanın gereği ve önemi, problem cümlesi, ilgili kaynaklar, araştırmanın dayandığı temeller. Kaynak araştırması yapma, verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler. Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi; bulgular ve yorumlar. Araştırma sonuçlarının rapor haline dönüştürülmesi. Araştırma raporlarının bölümleri, araştırma raporlarının yazımında uyulacak kurallar. Sunum hazırlama yöntemleri ve sunum yapma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | A. ARAŞTIRMA KONULARINI SEÇME 1. Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar | ||
2 | 1. Araştırmanın gereği ve önemi 2. Araştırmanın konusu (problem) a. Araştırma konusunun seçimine etki eden faktörler b. Değişken ve değişken türleri 3. Problem cümlesi a. Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler b. Alt problemler 5. İlgili kaynaklar (kaynak taraması) 6. Araştırma probleminin cevabı (hipotez) 7. Amaç ve ifadelendirilmesi 8. Önem 9. Araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar) 10. Sınırlılıklar 11. Tanımlar | ||
3 | A. KAYNAK ARAŞTIRMASI YAPMA 1. Araştırmanın yöntemi 2. Evren ve örneklem a. Örnekleme yöntemleri 3. Verilerin toplanması a. Verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler i. Gözlem ii. Görüşme iii. Yazışma (anket, test) iv. Deney v. Belge taraması | ||
4 | A. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME 1.Sonuçların değerlendirilmesi a. Verilerin sınıflaması b. Verilerin sıralaması ve frekanslarının çalışması c. Verilerin tablo ve grafikte gösterilmesi Verilerin yüzdelik olarak gösterilmesi 2.Bulgular ve yorumlar a. Bulguların özellikleri b. Sonuç ve öneriler | ||
5 | A. ARAŞTIRMA SONUÇLARINI RAPOR HÂLİNE DÖNÜŞTÜRME 1. Araştırma raporunun bölümleri 2. Araştırmanın yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar a. Kullanılacak dilin özellikleri b. Kâğıt düzeni c. Kapak düzeni d. Başlık ve paragraf yazımı e. Şekil ve tabloların yazımı f. Dipnot ve kaynakçanın yazımı | ||
6 | A. SUNUMA HAZIRLANMA 1. Hazırlanma planlama yöntemleri 2. Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanma 3. Sunumun görsel-işitsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesi 4. Fiziksel ve teknolojik donanım 5. İzleyici/ katılımcıların tanımı 6. Sunumun etkileşimli hareket planı yazılım ve prova | ||
7 | A. SUNUM 1. Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama 2. Powerpoint slaytların yazımı 3. Görsel- işitsel malzemenin seçimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | 4 Sunum odasının denetimi 5 Sunucunun kendini hazırlaması 6 Hazırlanan sunumun etkileşimle işlevselleşmesi | ||
10 | 1. Özetleme ve geri besleme teknikleri 2. İzleyiciler yönünden sunumun değerlendirmesi 3. Sunumlarda yapılması/ yapılmaması gerekenler | ||
11 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi | ||
12 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi | ||
13 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi | ||
14 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi | ||
15 | Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi | ||
16 | Final |
DERS KİTABI: SERT,Taner (2010),Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Ders notu) (Ege Ünv.) YARDIMCI KAYNAKLAR: 1. Megep Araştırma Teknikleri ders notları 2. KARASAR Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, 1991. 3. NAZİK Hamil, ARLI Mine, Araştırma Teknikleri, AY-PA Yayınları, İstanbul, 2001 4. Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2000 DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, Projeksiyon cihazı ,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (saat) | 57 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 0 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 |