| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 1983002202014 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
| 1 | 1. TİD özelliklerini bilerek kullanabilme |
| 2 | 2. Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilme |
| 3 | 3. Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
| 4 | 3. Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
| 5 | 6. Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilme |
| 6 | 7. Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilme |
| 7 | 8. Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | ÖZELLİKLER • Görsel • Üç boyutlu | ||
| 2 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 3 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 4 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 5 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 6 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 7 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 10 | KULLANIM • Parmak alfabesini doğru kullanma • Yazım kurallarına uyma • Kelimeleri uygun hızla yazma | ||
| 11 | KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER • Adını soyadını yazma • Zamirleri kullanma • Öz geçmişini anlatma • Mesleği • Tasvir yapma | ||
| 12 | AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER • Ailesi • Akrabaları | ||
| 13 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | ||
| 14 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | ||
| 15 | Genel tekrar | ||
| 16 | Final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 128 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||
| ÖÇ 7 |