Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1988001052016 | İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİLERİ | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere, iklimlendirme ve soğutma uygulamaları için gerekli olan temel fiziksel kavramlar ile ilgili yeterlikler kazandırılacaktır.
Öğr. Gör. İbrahim KARAÇAYLI
1 | Temel fiziksel büyüklükleri açıklamak ve bir sistem için sıcaklık, basınç ölçümü yapmak |
2 | Isıtma veya soğutma kapasitesini ve ısı geçişini hesaplamak |
3 | İdeal gaz denklemini uygulayarak problem çözme |
4 | P-h diyagramını ve Psikrometrik diyagramı kullanmak |
5 | Soğutma çevrimini P-h diyagramında oluşturmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, Birim sistemleri,Gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü,Basınç ve basınç ölçümü, Gaz ve gaz kanunları,İş, güç, enerj,iIsı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım,Temel akışkan özellikleri, akış türleri Süreklilik ve enerji denklemi Kanal ve borularda akış,Soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, örnekler,Soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi,İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler,Psikrometrik Diyagram
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar, birimler | |||
2 | Temel fiziksel kavramlar | |||
3 | Sıcaklık ve basınç ölçümü | |||
4 | Gizli ve duyulur ısı | |||
5 | Gizli ve duyulur ısı kavramları ile ısıtma soğutma sistem kapasitelerinin hesaplanması | |||
6 | Saf madde ve faz değişimi | |||
7 | Termodinamik özellik tablolarının kullanımı | |||
8 | İdeal-gaz hal denklemi | |||
9 | Ara sınav | |||
10 | Soğutma çevrimleri çeşitleri | |||
11 | Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve bileşenleri | |||
12 | Basınç-entalpi diyagramı | |||
13 | Basınç-entalpi diyagramı | |||
14 | Psikometrik çizelge ve iklimlendirme işlemleri | |||
15 | Psikometrik çizelge ve iklimlendirme işlemleri |
1. İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders Notu 2. Yunus A. Çengel, Michael A. Boles, (2015). Thermodynamics: An Engineering Approach, Eıghth Edıtıon, McGraw-Hill Education. 3. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala (2018). Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, Fourth Edition, McGraw-Hill Education.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 |