| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 1988001072016 | MESLEKİ MATEMATİK-I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır.
Doç. Dr. Necla KIRCALI GÜRSOY
| 1 | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplamaları yapabilme. |
| 2 | Matematiksel kavramlara hakim olma ve matematiğin bütünlüğünü kavrayabilme. |
| 3 | Verileri çözümleme ve yorumlama becerisi kazanabilme |
| 4 | Analitik ve hızlı düşünme becerisi kazanabilme |
| 5 | Mantıklı ve çok yönlü düşünmeyi günlük hayatına aktarabilme |
| 6 | Matematiksel okuyabilme ve yazabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sayılar. Sayı kümeleri. Bölme-bölünebilme. Obeb-Okek. Üslü ve Köklü sayılar. Mutlak değer. Özdeşlikler. Çarpanlara Ayırma. Denklemler. Eşitsizlikler. Oran-Orantı. Bağıntı. Fonksiyonlar. Ters fonksiyon, bileşke fonksiyon. Parabol.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar (Rakam, sayı kavramları; Sayı Kümeleri) | ||
| 2 | Temel Kavramlar (Sayı kümelerinde işlemler) | ||
| 3 | Sayı Çeşitleri (Tek-çift, pozitif-negatif, ardışık, asal sayılar) | ||
| 4 | Basamak Analizi ve Taban Aritmetiği | ||
| 5 | Bölme-Bölünebilme Kuralları | ||
| 6 | Obeb – Okek (Asal çarpanlara ayırma, bölen kavramı) | ||
| 7 | Obeb – Okek (obeb-okek problemleri, soru çözümü) | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Basit Eşitsizlikler ve Mutlak Değer (Basit eşitsizlikler ve özellikleri, Mutlak değerin tanımı) | ||
| 10 | Mutlak Değer ve Özellikleri (Mutlak değerin özellikleri, İlgili denklemler ve soru çözümü) | ||
| 11 | Üslü Sayılar (Bir reel sayının üssü, üslü sayılarda dört işlem, üslü sayıların özellikleri, üslü denklemler) | ||
| 12 | Üslü Sayılar (Üslü denklemler ve soru çözümü) | ||
| 13 | Köklü Sayılar (Köklü ifadelerin tanımı; Sayıyı kökten kurtarmak ve kök içine almak, köklü sayılarda dört işlem) | ||
| 14 | Köklü Sayılar (Sonsuz köklü ifadeler ve soru çözümü) | ||
| 15 | Oran- Orantı ve ortalamalar (oran ve orantı kavramı, özellikleri, ortalamalar ve soru çözümü) | ||
| 16 | Final sınavı |
DERS KİTABI: 1. Yılmaz, Cengiz; Banguoğlu, Hasan; Özdil, Tuncer; 2004, Meslek Yüksek okulları Teknik programlar için Matematik 1; Emek Basımevi; Manisa 2. Kurt, Nurcan; Kaynak, Mehmet; 2004, Meslek Yüksek okulları için Matematik 1; Lider Yayın ve Eğitim Hiz. San.; Yenişehir; İzmir
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 6 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |