GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
11918906T11216 AMBALAJ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Gıda ambalaj malzemelerini tanımak, bunların olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmektir. Ayrıca akıllı ambalajlar, nanoambalajlar, aseptik ambalajlar, modifiye atmosferde ambalajlama konularında bilgi sahibi olmak.


Prof. Dr. Ufuk YÜCEL


1 Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasında ilişkileri kavrayabilme
2 Gıdalarda kalite kayıplarının minimum olduğu uygun ambalaj malzemesi ve ambalaj yönteminin seçimi hakkında bilgi sahibi olabilme
3 Ambalaj malzemeleri hakkında genel bilgiye sahip olabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ambalajın tarihçesi, ambalajdan istenen özellikler, Ambalajın koruma fonksiyonları ve gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler, ambalaj sektöründeki yenilikler. Cam ambalajlar, kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar, ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar, Teneke ambalajlar, plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri, bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler, ambalaj ve sağlık, ambalajda tasarımın önemi, çizgi kod sistemi, ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ambalajın tarihçesi
2 Ambalajdan beklentiler
3 Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler
4 Ambalaj sektöründeki yenilikler, akıllı ambalajlar, nanoambalajlar
5 Cam ambalajlar
6 Kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar
7 Ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar
8 Arasınav
9 Teneke ambalajlar
10 Plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri
11 Bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler
12 Ambalaj ve sağlık
13 Ambalaj ve tasarım
14 Ambalajlamada çizgi kod sistemi
15 Ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları
16 Final Sınavı

Üçüncü, M.2000.Gıdaların ambalajlanması. Ege üniversitesi Basımevi, Bornova İzmir. 689 sayfa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 3 5
ÖÇ 2 4 3 4 4 5 5
ÖÇ 3 4 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek