GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1991001292018 GÖRSEL İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Dersin Amacı ; İşaretler, semboller ve görüntüleri okuyabilme ve çözümleyebilme konusunda beceri kazanma, yeni iletişim teknolojileri üzerindeki etkilerini açıklamayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. CEM GÜZELOĞLU


1 Grafik tasarım kavramının anlamının irdelenmesi ve ortaya çıkış tarihi
2 19. yüzyıl öncesi Grafik Tasarım tarihi ve gelişimi
3 Baskı tekniğinin gelişimi hakkında bilgi vermek. Jugendstil ve Art Nouveau dönemi.
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Simgeler, semboller, işaretler gibi Görsel İletişimin temel dilini kavramak, bu dili fotoğraf, tasarım, reklamcılık gibi alanlarda görsel örneklerle ilişkilendirmek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Grafik tasarımın ve sanatın temel kavramları hakkında kuramsal ve görsel bilgilere sahip olur.
2 19. yüzyıl öncesi Grafik Tasarım tarihi ve gelişimi
3 Baskı tekniğinin gelişimi hakkında bilgi vermek. Jugendstil ve Art Nouveau dönemi.
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Ders Kitabı /Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitabı: Yardımcı Kaynaklar: 1. Arthur Asa Berger, Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Çev: Murat Berkay-Haluk Yüksel,Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1996. 2. Catherıne A. Lutz, Jane L. Collins, National Geographıc'ı Doğru Okumak, Çev: Mefkure Bayatlı, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2005. 3. Çerkes Karadağ, Sözde Fotoğraf, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000. 4. Ertuğrul Alkan, Fotoğraf Okuma, Eskişehir, Çözüm İletişim Hizmetleri, 1999. 5. Gökhan Evliyaoğlu, İletişim Psikolojisi Psikolojik İletişim, Ankara, Gazeticiler Cemiyeti Yayınları, 1987. 6. Greame Burton, Görünenden Fazlası, İstanbul, Alan Yayınları, 1995. 7. Gültekin Çizgen, Fotoğrafın Görsel Dili, İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1998. 8. John Berger, O Ana Adanmış, Türkçesi: Yurdanur Salman-Müge Gürsoy, İstanbul, Metis Yayınları, 1986. 9. John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınları, 1993. 10. Ken Cooper, Sözsüz İletişim, Çev: Tunç Yalkı, İstanbul, İlgi Yayınları, 1989. 11. Roland Barthes, Camera Lucida, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1992. 12. Sabit Kalfagil, Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İstanbul, Fotoğraf Yayınları, 1981. 13. Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1993.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 0 0 0
Uygulama/Pratik 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3 4 4
ÖÇ 3 2 4
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek