Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4111001312020 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Akademik dil bilinci uyandırmak. Akademik düzeyde yazılı anlatım faaliyetlerini etkin ve kusursuz bir düzeye ulaştırabilmek. Alan itibariyle bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre uygun kullanımını sağlamak. Türk dilinin fonetik, morfolojik, semantik ve söz dizimsel özelliklerini kavratmak ve Türk dilinin bilim dili olarak en etkin şekilde kullanım yeteneğini kazandırmak.
Öğr. Gör. İnci BALCI
1 | Türkçe akademik metin üretme aşamalarını (basılı ve internet veritabanlarından kaynak araştırma, başlık, özet, anahtar sözcükler, giriş, yöntem, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler) kavrayabilme |
2 | Ders dinleme ve dersle ilgili veya akademik bir metinden etkili not tutabilme/alabilme |
3 | Türkçe akademik yazılardaki terim ve kavramları anlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültür boyutuyla ilişkilendirilir. Diğer dillerin öğretim yöntemiyle karşılaştırmalar yapılır. Yabancılara Türkçe öğretiminin teorisi ve bu konudaki tartışmalar üzerinde durulur. Yabancılara Türkçe öğretimin Türkiyenin tanıtımına etkisi üzerinde durulur. Bu alanda yazılmış kitapların eleştirisi yapılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması | ||
2 | Dil nedir? (Ana dil ve İkinci dil kavramları | ||
3 | Yabancı Dil Öğretimi Nasıl Olmalıdır? | ||
4 | Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişi ve bugünkü durumu | ||
5 | Basamaklı Tur Sistemi nedir?Önemi nedir? Niçin gereklidir? | ||
6 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı | ||
7 | Ara sınavı haftası | ||
8 | Ara Sınav 1 | ||
9 | Yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler | ||
10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir? | ||
11 | Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması | ||
12 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ||
13 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ||
14 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ||
15 | Final |
Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yay. Mehmet Hengirmen-Nurettin Koç, Türkçe Öğreniyoruz, 1,2,3,,4,5,6, Engin Yay. Ank.1998 Akyüz, K. (1976).Yabancılar İçin Türkçe Dersleri. Konuşma- Okuma. Ankara: A.Ü. Yayınları. Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yay. Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2003) Türkçe Öğreniyoruz. Ankara: TİKA Yayınları. Monippally M.M., Pawar B. S. (2010). Academic Writing A Guide for Management Students And Researchers. New Delhi: Response Books. Murray R., & Moore, S. (2006). The Handbook of Academic Writing A Fresh Approach. Berkshire: Open University Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |