Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4112002292020 | SİPARİŞ TAKİBİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; sipariş temini aşamalarından başlayarak, siparişin mamul hale gelişi ve müşteriye teslimi sürecindeki işletme içi ve işletme dışı tüm işlem kademelerinin işin içeriği, akışı ve zamanı bazında takip edebilmelerini ve gerçekleştirebilmelerini sağlamaktır.
Öğr. Gör. İnci BALCI
1 | Sipariş takibinin gerekliliğini ve faydalarını kavrayabilme |
2 | İşletme içi ve işletme dışı sipariş takip aşamalarını uygulayabilme. |
3 | İşletme içi ve işletme dışı sipariş takip formlarını oluşturabilme ve analiz edebilme. |
4 | Bireysel çalışabilme ve bağımsız karar verebilme |
5 | Üretimin müşteri istekleri ve kalite anlayışına uygun olması için gerekli kontrolleri yapabilme. |
6 | Gerektiğinde işletmesi ve/veya müşterisi adına karar verebilme. |
7 | Ulusal ve uluslar arası yenilikleri takip edebilme ve uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Siparişin işletmeye gelişinden müşteriye teslimine kadar geçen süreçteki işletme içi bölümler arası tüm aşamaları takip edebilmek. İşletme dışı (Parça baskı, nakış, yıkama-taşlama, fason ve hammadde temini gibi) aşamaları takip edebilmek ve sonuçlandırabilmek. Gerekli formları oluşturmak ve kullanmak. Süreç, kalite ve işin içeriği açısından gerekli takibi yapabilmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sipariş, sipariş takibinin tanımlanması ve sipariş takibine gerek duyulmasının nedenlerinin araştırılması. Sipariş takibi yapılmasının kriterleri ile sipariş takibi yapabilecek elemanların özelliklerinin oluşturulması | ||
2 | Sipariş takibinin çeşitleri ve aşamalarının oluşturulması. İşletme içi sipariş takibi, avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması. | ||
3 | İşletme içi sipariş takibinde kullanılacak formların oluşturulması ve işletmelerde kullanılanlar ile karşılaştırılması. | ||
4 | İşletme içi sipariş formlarının bölümler arası kullanılışının oluşturulması ve takibini yapılması, sonuçlarının değerlendirilmesi. | ||
5 | İşletme dışı sipariş takibi, avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması. | ||
6 | Yabancı (aracı) firma temsilciliklerinin çalışma prensiplerinin ve amaçlarının araştırılması. | ||
7 | Parça baskı- nakış- hammadde ve yardımcı malzeme takibini oluşturulması ve uygulanması | ||
8 | Fason ve taşaron üretimin incelenmesi. Gerekliliğinin , avantaj ve dezavantajlarının araştırılması. | ||
9 | ARA SINAV | ||
10 | Birebir müşteri odaklı takipçilik ve müşteri memnuniyetinin araştırılması ve oluşturulması. | ||
11 | Sipariş takibi içeriğinde ödev hazırlama . | ||
12 | Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. | ||
13 | Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. | ||
14 | Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. | ||
15 | Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. | ||
16 | FİNAL |
Sipariş takibi ders notları. İşletmelerin uygulamaları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |