GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4113001262020 TEMEL SANAT EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Bireysel yaratıcılığı geliştirmek ve görsel kompozisyonu yapı taşlarını tasarımın organizasyonunda kullanmaktır.


Öğr. Gör. Berna Aybartürk


1 Temel sanat eğitiminde araç gereç ve malzeme kullanabilme.
2 Tasarımın temel öğeleri; çizgi,şekil,doku,renk,mekan ton değerlerini uygulayabilme
3 Tasarım prensiplerini kavrayabilme
4 Tasarım sunumları yapabilme
5 Temalar üzerine çalışabilme
6 Yüzey tasarımı için proje geliştirebilme
7 Hayal gücü- tasarım ilişkilerini kurabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tasarımın temel öğeleri, tasarım ilkeleri tasarım organizasyonunda birbirleri ile olan ilişkileri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel tasarımda kavramlar ve terimler.
2 Obje çizimleri, çizgi yapıları Geometrik yapılı objeler ; yatay,dikey, diyagonal, kavisli çizgiler
3 Sadeleştirme Objelerin geometrik sadeleştirmesi.
4 Formun bütünü ile detayı arasındaki ilişkiler Obje çizimleri
5 Doğa çizimleri Doğal objenin soyutlaması, doku,renk,biçim,yorum
6 Ton değerleri Işık gölge yapısı
7 Zıtlıkların araştırılması Büyük-küçük,yüksekalçak, dar-geniş,açıkkoyu, kıvrık-düz,akışkan -hareketsiz,çok-az
8 Hayalden resim ( insan figürsüz) Temaların oluşturulması. Günlük yaşamdan sahneler
9 Hacim perspektif Hacim perspektif
10 Ön plan -arka plan ilişkileri Ön plan -arka plan ilişkileri
11 Vize
12 Materyal çalışmaları biçim- malzeme- anlatım ilişkis Temel çalışma teknikleri:Yırtma- çizme
13 Kırma- yakma Kırma- yakma
14 Katlama – kesme Katlama – kesme
15 Bağlama-yapıştırma Bağlama-yapıştırma
16 Dosya teslimi Dosya teslimi

H.Yakup ÖZTUNA,Görsel İletişimde Temel Tasarım,Güzel Sanatlar Matbaası A.Ş.,İstanbul,2007 Prof.Hatice Aslan Odabaşı,Grafik'te Temel Tasarım,Yorum Sanat Yayınları, İstanbul,2002 Dr.M.Işıngör,Prof.Dr.E.Eti,Prof.Dr.M.Aslıer,Resim-1 Temel Sanat Eğitimi; Resim Teknikleri,Grafik Resim,M.E.G.S.B.Devlet Kitapları,Türk Tarih Kurumu Basımevi,Ankara,1986 Linda Holtzschue(Çev.Fuat Akdenizli),Rengi Anlamak,Duvar Yayınları, İzmir,2009


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Derse Katılım 15 2 30
Uygulama/Pratik 15 2 30
Proje Hazırlama 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5
ÖÇ 6 3 3 3
ÖÇ 7 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek