Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4113002322020 | GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencileri iş kurma konusunda bilgilendirerek girişimcilik eğilimlerini yaygınlaştırmak, kendi işinin başına geçebilecek düzeye getirebilmek ve onları kurmak için gerekli olan iş planını hazırlama ve uygulamaya koyabilecek düzeye getirmektir.
Doç. Dr. SEHER PERİNCEK
1 | Öğrenci girişimcilik ile ilgili temel kavramları bilir. Öğrenci girişimcilik kültürü, girişimcilik türleri ve girişimcilik becerileri hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenci girişimciliğe nasıl başlanacağını bilir. Öğrenci iş planı yapmayı bilir. Öğrenci iş planı yazımını ve sunumunu bilir. Öğrenci Türkiye’de girişimciliğin sorunlarına etkin çözüm arar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
* Girişimcilik ve girişimci kavramları * Girişimciliğin tarihsel gelişimi * Girişimcilik ve ekonomik gelişme * Girişimcilik ölçütleri * İşletme kavramı, fonksiyonları, türleri, inovasyonun korunması, patent, ticari sır, marka ve tasarım * Girişimcilik özelliklerinin sınanması, iş fikri kurma, başarısızlık nedenleri * Girişimcilikte yaratıcılık ve inovasyon * Girişimcilikte karar alma süreci ve aşamaları * Girişimcilikte finansman kuruluş ve kaynakları, KOSGEB faaliyetleri * İş planı kavramı, öğeleri, örnek iş planları * İş modeli ve iş planı çalışmaları, başarılı girişimcilik için mikro ve makro koşullar * Türkiye’de girişimcilik, uygulamadan örnekler * Dünyada tekstil girişimcilik uygulamaları * Türkiye’de tekstil girişimcilik alanları ve olanakları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Girişim/Girişimcilik kavramları, girişimciliğin tarihsel gelişimi | ||
2 | Girişimcilik türleri, girişimcilik kişilik özellikleri ve becerileri, girişimcilik kültürü | ||
3 | Yenilik, yaratıcılık ve iş fikri | ||
4 | İş kurma süreci geliştirme ve aşamaları I | ||
5 | İş kurma-II | ||
6 | İş planı kavramı ve içeriği | ||
7 | Pazarlama planı I | ||
8 | Ara sınav-I | ||
9 | Pazarlama Planı-II | ||
10 | Proje Fikirleri Hazırlanması | ||
11 | Proje Fikirleri Grup Çalışması | ||
12 | Proje Fikri Sunumu I | ||
13 | Proje Fikri Sunumu II | ||
14 | Proje Fikri Sunumu III | ||
15 | Final sınavı |
Yurtseven, H. R. (2007). Girişimcilik-Küçük Bir İşletme Kurmak ve Yönetmek, Detay Yayıncılık, İstanbul.. İnan, M. (2011). Başarılı Girişimcilik, (Çev. ), Yayın ve İletişim Hizmetleri, İstanbul. Girişimciliğin Temel Bilgileri, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. Arıkan, S., 2008. Girişimcilik-Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi, Ankara. Döm, S., 2012. Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Detay Yayıncılık, Ankara. Ernst, M., Woods, T., 2001. Entrepreneurship, Second Edition, Prentice Hall, New-Jersey. Müftüoğlu, M.T., Haliloğlu, N., 2011. Nasıl Girişimci Olunur?, Turhan Kitabevi, Ankara. Rehber, E., Tipi, T., 2005. İnovasyon: Girişimcilik Üzerine Yaratıcı Çalışmalar, Kuraldışı Yayınları, İstanbul. Tikici, M., Aksoy, A., 2009. Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Nobel Yayıncılık, Ankara. Tutar, H., Altınkaynak, F., 2013. Girişimcilik (Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci), Detay Yayıncılık, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |