GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017001052010 ÇOCUK GELİŞİMİ I Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Okul öncesi eğitiminde öğrenmeyi destekleyebilecektir.


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Fiziksel gelişimi izleyebilecektir
2 Psiko-motor gelişimi izleyebilecektir
3 Bilişsel gelişimi İzleyebilecektir
4 Dil gelişimi İzleyebilecektir


Yok


Yok


A – FİZİKSEL GELİŞİM 1- Tanım, önem ve kavramlar a. Boy ve kilo b. Kaslar c. Kemik ve dişler d. Sistem ve organlar 2.Gelişim Dönemlerine İlişkin Fiziksel Özellikler a. Bebeklik dönemi b. İlk çocukluk (oyun) dönemi c. İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi d. Ergenlik dönemi 3- Fiziksel gelişimde bireysel farklılıklar ve önemi 4. Fiziksel gelişimi etkileyen etmenler 5- Fiziksel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi B – FİZİKSEL GELİŞİMİ TAKİP ETME 1- Fiziksel gelişimi ölçme araç ve gereçlerini kullanma a. Türkiye gelişim profili (boy-kilo-baş çevresi) b. Boy ve kilo grafiği 2- Fiziksel gelişimi değerlendirme a. Çocuğun değişik dönemlerde ölçülen boy ve kilo oranları b. Fiziksel gelişimi etkileyen faktörler c. Fiziksel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel gelişim
2 Fiziksel gelişim
3 Fiziksel gelişimi takip etme
4 Fiziksel gelişimi takip etme
5 Psiko-motor gelişim
6 Psikomotor gelişimi takip etme
7 Psikomotor gelişimi takip etme
8 Ara Sınav
9 Bilişsel gelişim
10 Bilişsel gelişim
11 Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma
12 Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma
13 Dil gelişimi
14 Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma
15 Final Sınavı

1. Aral, Neriman ve Diğerleri (2000)Çocuk Gelişimi 1–2. I. Baskı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. 2. Anadolu Ünv. Açık Öğretim Fakültesi(2002) Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi. Eskişehir: AÖF Yayınları . Anadolu Ünv. Açık Öğretim Fakültesi(2002) 3. Gelişim ve Öğrenme. Eskişehir: AÖF Yayınları. 4. Cüceloğlu, Doğan(1997) İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları . 7. Basım İstanbul: Remzi Kitapevi. 5. Gander, Mary, Harry W. Gardiner. Yay. Haz. ONUR, Bekir(1998) Çocuk ve Ergen Gelişimi. 3. Baskı. Ankara: İmge Kitapevi . 6. Jersıld, Arthur. Çeviren Gülseren Günce (1993) Çocuk Psikolojisi. , Ankara: Ankara Ün. Eğitim Bil. Fak. Eğitim Araş. Mer. Yayını. 7. Onur, Bekir(1997) Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik Yaşlılık Ölüm. Ankara: İmge Kitapevi. 8. San Bayhan, P. , Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınları. 9. Temel Z. F. , Aksoy, A. (2001). Ergen ve Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 10. Ülgen, Gülten.( 1997) Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi. 11. Yavuzer, Haluk(1999) Çocuk Psikolojisi. 17. Basım. İstanbul: Remzi Kitapevi. 12. Yavuzer, Haluk(1997) Ana Baba ve Çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi. 13. Yavuzer, Haluk(1998) Bedensel, Zihinsel ve Sosyal Gelişimiyle Çocuğunuzun İlk Altı Yılı. İstanbul: Remzi Kitapevi. 14. Yavuzer, H. (2004). Çocuğu Tanımak ve Anlamak (Dördüncü Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. 15. Yazgan İnanç, B., Bilgin, M., Kılıç Atıcı, M. (2004). Gelişim Psikolojisi. Adana: Nobel Yayın Dağıtım. 16. Yörükoğlu, A. (1998). Gençlik Çağı (10. Basım). Ankara: Özgür Yayınları. 17. Yörükoğlu, A. (1991). Çocuk Ruh Sağlığı (16. Basım). Ankara: Özgür Yayınları .


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Rapor Hazırlama 12 2 24
Rapor Sunma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 4 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 4 5 5 5 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek