Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017001062010 | ÖZEL EĞİTİM II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanı
1 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK |
2 | BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK |
3 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK |
4 | ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK |
5 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
A- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA 1 -Temel kavramlar ve tanımlar 2-öğrenme güçlüğünü sınıflandırma 3-öğrenme güçlüğü olan çocuğun gelişimsel özellikleri B- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ 1) doğum öncesi nedenler 2) doğum anı nedenler 3) doğum sonrası nedenler C-ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI 1-önleme 2-erken tanı D-ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ 1-öğrenmeye hazırlık 2-okuma –yazma becerileri 3-matematik becerileri E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ | ||
2 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | ||
3 | BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ | ||
4 | BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLER | ||
5 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ | ||
6 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI | ||
7 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | ||
8 | ara sınav | ||
9 | ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ | ||
10 | ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | ||
11 | ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | ||
12 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | ||
13 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı | ||
14 | DÖNEM SONU SUNUMU | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Rapor Sunma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |