GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017001062010 ÖZEL EĞİTİM II Ders 1 2 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanı


1 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
2 BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
3 YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
4 ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
5 ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


A- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA 1 -Temel kavramlar ve tanımlar 2-öğrenme güçlüğünü sınıflandırma 3-öğrenme güçlüğü olan çocuğun gelişimsel özellikleri B- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ 1) doğum öncesi nedenler 2) doğum anı nedenler 3) doğum sonrası nedenler C-ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI 1-önleme 2-erken tanı D-ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ 1-öğrenmeye hazırlık 2-okuma –yazma becerileri 3-matematik becerileri E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ
2 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
3 BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ
4 BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLER
5 YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ
6 YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI
7 YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
8 ara sınav
9 ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ
10 ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
11 ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
12 ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
13 ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı
14 DÖNEM SONU SUNUMU
15 FİNAL SINAVI

Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 14 42
Rapor Sunma 3 14 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 4 5 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 5 5 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek