GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017001092010 ÖZEL EĞİTİM I Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır


Öğr. Gör. Ebru KALYONCU


1 -Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2 Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalar ı konusunda bilgi sahibi olmak
3 Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
4 İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
5 Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak

Birinci Öğretim


Yok


Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma, gözlem, uygulama yapabileceği yerler, diğer alan öğretmenleri, sosyal ortaklar, sivil toplum örgütleri, çevrede bulunan işletmeler, özel kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği sağlanmalıdır.


A-ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 1- Temel kavramlar 2- Tanımlar 3- Özel eğitimin genel amacı 4- Özel eğitimin önemi 5- Özel eğitim ilkeleri 6- Özel eğitim kurumları ve özellikleri B-ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER 1-Doğum öncesi faktörler 2-Doğum sırası faktörler 3-Doğum sonrası faktörler C- ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI 1-Engelin önlenme yolları 2-Erken eğitim ve müdahale E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
2 ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ
3 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER
4 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER
5 ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI
6 ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI
7 DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı
8 VİZE SINAVI
9 GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
10 İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ
11 İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
12 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ
13 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
14 Dönem Projesi Sunumları
15 Final Sınavı

- Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 14 28
Rapor Sunma 2 14 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 4 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 5 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 4 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 4 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek