Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017001092010 | ÖZEL EĞİTİM I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır
Öğr. Gör. Ebru KALYONCU
1 | -Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak |
2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalar ı konusunda bilgi sahibi olmak |
3 | Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma, gözlem, uygulama yapabileceği yerler, diğer alan öğretmenleri, sosyal ortaklar, sivil toplum örgütleri, çevrede bulunan işletmeler, özel kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği sağlanmalıdır.
A-ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 1- Temel kavramlar 2- Tanımlar 3- Özel eğitimin genel amacı 4- Özel eğitimin önemi 5- Özel eğitim ilkeleri 6- Özel eğitim kurumları ve özellikleri B-ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER 1-Doğum öncesi faktörler 2-Doğum sırası faktörler 3-Doğum sonrası faktörler C- ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI 1-Engelin önlenme yolları 2-Erken eğitim ve müdahale E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ | ||
2 | ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ | ||
3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | ||
4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | ||
5 | ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI | ||
6 | ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI | ||
7 | DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | ||
10 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ | ||
11 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | ||
12 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | ||
13 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | ||
14 | Dönem Projesi Sunumları | ||
15 | Final Sınavı |
- Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |