Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017001132010 | ÇOCUK VE DRAMA | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin; dramayı okulöncesi dönemde etkinlik ve yöntem olarak kullanabilme, uygulayabilme becerilerini geliştirerek, başka yöntem ve teknikerle destekleyebilmelerini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN
1 | Drama etkinliklerini planlayabilecektir. |
2 | Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir. |
3 | Pandomim etkinliğini uygulayabilecektir. |
4 | Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir. |
5 | Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir. |
6 | Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir. |
Yok
Yok
A. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DRAMA 1. Tanımı ve önemi 2. Çocuğun gelişimindeki yeri a) Bilişsel Gelişim b) Dil Gelişimi c) Sosyal Duygusal Gelişim d) Psiko-Motor Gelişim e) Kişilik Gelişimi f) Estetik Yetilerin Kazanımı g) Özbakım Becerisi 3. Drama etkinliklerinde eğitim ortamı a. Müzede drama b. Parklarda drama c. Kütüphanelerde drama 4. Drama etkinliklerinde kullanılan eğitim materyalleri a. Kuklalar b. Maskeler c. Başlıklar d. Ritim araçları B. Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü 1. Alan Bilgisi 2. Oyun Bilgisi 3. Yaratıcılığı Destekleme 4. İletişim Becerileri 5. Planlama 6. Kabul 7. Red Etme 8. Gözlem 9. Yönergelerin Nitelikleri C. Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde değerlendirme 1. Çocuğu değerlendirme 2. Etkinliği değerlendirme 3. Öğretmenin kendini değerlendirmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi eğitimde Drama | ||
2 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü | ||
3 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı | ||
4 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme | ||
5 | Hareket Çalışmaları | ||
6 | Hareket Çalışmalarını Uygulama | ||
7 | Pandomim Etkinliği | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Pandomim Etkinliğini Uygulama | ||
10 | Rol Oynama Etkinliği | ||
11 | Rol Oynama Etkinliğini Uygulama | ||
12 | Doğaçlama Etkinliği | ||
13 | Doğaçlama Etkinliğini Uygulama | ||
14 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama | ||
15 | Final Sınavı |
1. Üstündağ, T. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları. 2. ARAL N,BARAN G, 2000Eğitimde Drama. İstanbul:YAPA 3. ÖNDER A 2007Okulöncesi Çocuklar İçin Eğitici Drama Uygulamaları Morpa. 4. ÖNDER A 2000Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama İstanbul: Epsilon Yayınları 5. GÖNEN M,Dalkılıç,N. 1998Çocuk Eğitiminde Drama İstanbul: Epsilon Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |