GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017001132010 ÇOCUK VE DRAMA Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin; dramayı okulöncesi dönemde etkinlik ve yöntem olarak kullanabilme, uygulayabilme becerilerini geliştirerek, başka yöntem ve teknikerle destekleyebilmelerini sağlamaktır.


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Drama etkinliklerini planlayabilecektir.
2 Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir.
3 Pandomim etkinliğini uygulayabilecektir.
4 Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir.
5 Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
6 Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir.


Yok


Yok


A. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DRAMA 1. Tanımı ve önemi 2. Çocuğun gelişimindeki yeri a) Bilişsel Gelişim b) Dil Gelişimi c) Sosyal Duygusal Gelişim d) Psiko-Motor Gelişim e) Kişilik Gelişimi f) Estetik Yetilerin Kazanımı g) Özbakım Becerisi 3. Drama etkinliklerinde eğitim ortamı a. Müzede drama b. Parklarda drama c. Kütüphanelerde drama 4. Drama etkinliklerinde kullanılan eğitim materyalleri a. Kuklalar b. Maskeler c. Başlıklar d. Ritim araçları B. Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü 1. Alan Bilgisi 2. Oyun Bilgisi 3. Yaratıcılığı Destekleme 4. İletişim Becerileri 5. Planlama 6. Kabul 7. Red Etme 8. Gözlem 9. Yönergelerin Nitelikleri C. Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde değerlendirme 1. Çocuğu değerlendirme 2. Etkinliği değerlendirme 3. Öğretmenin kendini değerlendirmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Okul Öncesi eğitimde Drama
2 Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü
3 Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı
4 Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
5 Hareket Çalışmaları
6 Hareket Çalışmalarını Uygulama
7 Pandomim Etkinliği
8 Ara sınav
9 Pandomim Etkinliğini Uygulama
10 Rol Oynama Etkinliği
11 Rol Oynama Etkinliğini Uygulama
12 Doğaçlama Etkinliği
13 Doğaçlama Etkinliğini Uygulama
14 Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama
15 Final Sınavı

1. Üstündağ, T. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları. 2. ARAL N,BARAN G, 2000Eğitimde Drama. İstanbul:YAPA 3. ÖNDER A 2007Okulöncesi Çocuklar İçin Eğitici Drama Uygulamaları Morpa. 4. ÖNDER A 2000Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama İstanbul: Epsilon Yayınları 5. GÖNEN M,Dalkılıç,N. 1998Çocuk Eğitiminde Drama İstanbul: Epsilon Yayınları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Rapor Hazırlama 10 2 20
Rapor Sunma 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 4 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek