GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017002162010 ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenci, bu ders sonunda çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir.


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Çocukla etkili iletişim kurabilecektir.
2 Çocuğun yakın çevresiyle etkili iletişim kurabilecektir.
3 İş yaşamında/personelle etkili iletişim kurabilecektir.


Yok


Yok


A. İLETİŞİM 1- Tanımı ve önemi 2. İletişim süreci a. Gönderici (Kaynak) b. Mesaj (İleti) c. Alıcı (Hedef) d. Kanal 3- iletişim Türleri a. Birey-birey iletişimi -Sosyal iletişim -Psikolojik iletişim b. Birey-grup iletişimi c. Kitle iletişimi 4- İletişim yöntemleri a. Sözlü iletişim b. Sözsüz iletişim - Göz kontağı - Beden dili a. Yüz ifadeleri-mimikler b. El-kol hareketleri c. Beden duruşu B- Çocuklarla etkili iletişim teknikleri 1.Davranış tanımı 2.Empati/sempati 3.İletişim engelleri 4.Sorun kimde 5.İfade edici ben dili 6.Etkin dinleme 7.Önleyici ben dili 8.Çatışma çözümlemeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 letişim
2 letişim
3 Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
4 Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
5 Aile çocuk arasındaki etkili iletişim
6 Aile çocuk arasındaki etkili iletişim
7 Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
8 Ara sınav
9 Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
10 İş hayatında iletişim
11 İş hayatında iletişim
12 Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama
13 Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama
14 Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama
15 Final sınavı
16

Navaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun, Sistem Yayıncılık.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek