GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017002082010 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA Ders 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.


Yok


Yok


A. ÇOCUK YAYINLARINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 1. Okul öncesi eğitimde kullanılan yayınlar; a) Basılı yayınlar - Türleri - Amaçları -Özellikleri: - Yaş ve gelişimsel özellik - Fiziksel özellikler - İçerik özelliği b) Görsel yayınlar - Türleri (TV, video, bilgisayar, internet) - Amaçları - Özellikleri: - Yaş ve gelişimsel özellik - Fiziksel özellikler - İçerik özelliği B. ÇOCUK YAYINLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 1. Basılı yayınların değerlendirilmesi a- Çocukların yaş ve gelişimsel özellikleri doğrultusunda değerlendirme b- Fiziksel özelliklerini değerlendirme -Boyut -Cilt yapısı -Renk - Çizgi -Materyal - Punto c- İçerik özelliklerini değerlendirme -Konu -Dil ve anlatım -Kahramanların özellikleri -Kültürel özellikler 2. Görsel yayınların değerlendirilmesi a- Çocukların yaş ve gelişimsel özellikleri doğrultusunda değerlendirme b- Görsel özelliklerini değerlendirme - Boyut - Renk - Gerçeğe uygunluk - Olumsuz nesne ve unsurlar (şiddet vb.) c- İçerik özelliklerine göre değerlendirme -Konu -Dil ve anlatım -Kahramanların özellikleri -Kültürel özellikler C. ÇOCUKLARIN VE AİLELERİN ÇOCUK YAYINLARINI KULLANMALARINA REHBERLİK ETMEK 1. Çocukların basılı ve görsel yayınları kullanmalarına rehberlik etmek a- Basılı yayınların kullanımında rehberlik etmek. - Resim yazı ilişkisini açıklama - Yayının konusu, kahramanları vb. temaları olduğunu kavrama - Sayfa çevirme - Kitabı koruma - Kitaplık oluşturma b- Görsel yayınların kullanımında rehberlik etmek. - Zamanı sınırlama - Ortamı ve izleme/kullanma mesafesini belirleme - Yararlı ve zararlı etkilerini paylaşma - Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtılması 2. Ailelere, çocuk yayınlarını kullanmaları konusunda rehberlik etmek a- Çocukların ve ailelerin basılı ve görsel yayınları kullanmalarını gözlemek/izlemek. b- Ailelerin çocuk yayınlarını kullanmadaki olumlu ve olumsuz özelliklerini belirlemek. c- Basılı ve görsel yayınları kullanmaları konusunda rehberlik etmek. - Zamanı belirlemek (Okuma saati, TV saati, bilgisayar saati vb.) - Ortamı belirlemek - Televizyondaki uyarıcı simgeleri ve anlamlarını tanıtmak - Reklamlardaki sağlığa zararlı ve yararlı ürünleri tartışmak - Basılı ve görsel yayınların kullanım becerilerini model olmak - Yayınları eleştirel bakış açısı ile kullanmak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
2 Basılı yayınların özellikleri
3 Görsel yayınların özellikleri
4 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
5 Basılı yayınların değerlendirilmesi
6 Görsel yayınların değerlendirilmesi
7 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
8 Ara sınav
9 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
10 Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
11 Çocuk edebiyatı eserleri
12 Basılı medya yayınları
13 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
14 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
15 Final Sınavı

Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği Prof. Dr. Sedat Sever- Etkinliklerle Türkçe Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Neslihan Avcı, Ayşe Turla-“Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap”


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 6 1 6
Rapor Hazırlama 6 1 6
Rapor Sunma 6 1 6
Bireysel Çalışma 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 4 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 3 4 5 4 4 3 4 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek