Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017002082010 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. |
Yok
Yok
A. ÇOCUK YAYINLARINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 1. Okul öncesi eğitimde kullanılan yayınlar; a) Basılı yayınlar - Türleri - Amaçları -Özellikleri: - Yaş ve gelişimsel özellik - Fiziksel özellikler - İçerik özelliği b) Görsel yayınlar - Türleri (TV, video, bilgisayar, internet) - Amaçları - Özellikleri: - Yaş ve gelişimsel özellik - Fiziksel özellikler - İçerik özelliği B. ÇOCUK YAYINLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 1. Basılı yayınların değerlendirilmesi a- Çocukların yaş ve gelişimsel özellikleri doğrultusunda değerlendirme b- Fiziksel özelliklerini değerlendirme -Boyut -Cilt yapısı -Renk - Çizgi -Materyal - Punto c- İçerik özelliklerini değerlendirme -Konu -Dil ve anlatım -Kahramanların özellikleri -Kültürel özellikler 2. Görsel yayınların değerlendirilmesi a- Çocukların yaş ve gelişimsel özellikleri doğrultusunda değerlendirme b- Görsel özelliklerini değerlendirme - Boyut - Renk - Gerçeğe uygunluk - Olumsuz nesne ve unsurlar (şiddet vb.) c- İçerik özelliklerine göre değerlendirme -Konu -Dil ve anlatım -Kahramanların özellikleri -Kültürel özellikler C. ÇOCUKLARIN VE AİLELERİN ÇOCUK YAYINLARINI KULLANMALARINA REHBERLİK ETMEK 1. Çocukların basılı ve görsel yayınları kullanmalarına rehberlik etmek a- Basılı yayınların kullanımında rehberlik etmek. - Resim yazı ilişkisini açıklama - Yayının konusu, kahramanları vb. temaları olduğunu kavrama - Sayfa çevirme - Kitabı koruma - Kitaplık oluşturma b- Görsel yayınların kullanımında rehberlik etmek. - Zamanı sınırlama - Ortamı ve izleme/kullanma mesafesini belirleme - Yararlı ve zararlı etkilerini paylaşma - Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtılması 2. Ailelere, çocuk yayınlarını kullanmaları konusunda rehberlik etmek a- Çocukların ve ailelerin basılı ve görsel yayınları kullanmalarını gözlemek/izlemek. b- Ailelerin çocuk yayınlarını kullanmadaki olumlu ve olumsuz özelliklerini belirlemek. c- Basılı ve görsel yayınları kullanmaları konusunda rehberlik etmek. - Zamanı belirlemek (Okuma saati, TV saati, bilgisayar saati vb.) - Ortamı belirlemek - Televizyondaki uyarıcı simgeleri ve anlamlarını tanıtmak - Reklamlardaki sağlığa zararlı ve yararlı ürünleri tartışmak - Basılı ve görsel yayınların kullanım becerilerini model olmak - Yayınları eleştirel bakış açısı ile kullanmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | ||
2 | Basılı yayınların özellikleri | ||
3 | Görsel yayınların özellikleri | ||
4 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | ||
5 | Basılı yayınların değerlendirilmesi | ||
6 | Görsel yayınların değerlendirilmesi | ||
7 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | ||
10 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | ||
11 | Çocuk edebiyatı eserleri | ||
12 | Basılı medya yayınları | ||
13 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak | ||
14 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak | ||
15 | Final Sınavı |
Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği Prof. Dr. Sedat Sever- Etkinliklerle Türkçe Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Neslihan Avcı, Ayşe Turla-“Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap”
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Rapor Sunma | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |