Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017002172010 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Öğr. Gör. Seçil Beyece İncazlı
1 | Çocuk sağlığını korumaya yönelik tedbirler almak |
2 | Çocuk hastalıklarının farkında olmak |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
A. SAĞLIKLI ÇOCUĞU TANIMAK 1.Sağlık a.Sağlığın tanımı b.Sağlığın önemi 2.Çocuk ve sağlık a.Sağlıklı çocuğun özellikleri b..Toplumumuzda çocuk sağlığına verilen önem c.Ülkemizde çocuk sağlığının durumu B.ÇOCUĞUN SAĞLIĞINI KORUYUCU SINIF İÇİ TEDBİRLER 1.Koruyucu Tedbirlerin Alınması 2.Bilgi verilmesi 3.Güvenliğin sağlanması 4.Uygun bir beslenme sağlama 5.Yeterli ve temiz içme suyu sağlama 6.Var olan sağlık sorunlarını çözebilme ve kontrol altına alma yöntemleri C.ÇOCUĞUN SAĞLIĞI KONUSUNDA İLGİLİ PERSONELLE İŞBİRLİĞİ 1. -Kurum personeli ile işbirliği 2. -Sağlık personeli ile işbirliği 3.-Aile ile işbirliği 4.-Hizmetlerinin gerçekleşebilmesi için personelle gereken organizasyonu ve eşgüdümü sağlamak, değerlendirme yapmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | ||
2 | Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı | ||
3 | Hastalık ve Etkileyen Faktörler & Sık Görülen Sağlık Sorunları | ||
4 | Çocuklarda Büyüme ve Gelişme | ||
5 | Çocuklarda İmmun Sistem ve Bağışıklama | ||
6 | Yenidoğan Sağlığı ve Değerlendirilmesi | ||
7 | Çocukluk Çağı Hastalıkları & Çocuklarda Ev Kazaları ve Korunma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocuklarda Beslenme Bozuklukları | ||
10 | Çocukta Doğumsal Kalp Hastalıkları | ||
11 | Çocukta Hareket, Merkezi Sinir Sistemi Hastalıkları | ||
12 | Ateşli ve Anemili Çocuk | ||
13 | Çocukta Sindirim Sistemi Hastalıkları | ||
14 | Çocukta Üro-genital Sistem Hastalıkları ve Bakım | ||
15 | Dersin Değerlendirmesi |
Anne ve Çocuk Sağlığı, D. Aydın, Y A Aba, 2019 Anne ve Çocuk Beslenmesi, M Arlı, N Şanlıer, S Küçükkömürler, M Yaman, 2017 Çocuk Sağlığı ve Hemşireliği, E Altun Yılmaz, F Yıldırım, F Erdemir, H Karataş, 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 28 | 1 | 28 |
Rapor Hazırlama | 28 | 1 | 28 |
Rapor Sunma | 28 | 1 | 28 |
Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 0 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |