GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
15011701T11223 ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK Ders 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Çocukta sanat ve yaratıcılığı geliştirebilecektir


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Çocukta yaratıcılığı geliştirici etkinlikleri planlayabilecektir
2 Çocuğun yaratıcılığını geliştirici resim etkinliğini uygulayabilecektir.
3 Çocuğun yaratıcılığını geliştirici müzik etkinliğini uygulayabilecektir
4 Sanatsal ve kültürel gezi düzenleyebilecektir
5 Çocuğun yaratıcılığını geliştirici heykel etkinliğini uygulayabilecektir


Yok


Yok


A. YARATICILIK VE SANAT a) Tanımı b) Önemi c) Yaratıcılık ve sanatın çocuğun gelişimine katkısı d) Yaratıcılık ve Sanat eğitiminde değerlendirme 1. Yaratıcılık Eğitimi a) Yaratıcılık süreçleri b) Yaratıcı çocuğun özellikleri c) Yaratıcığı etkileyen etmenler - Yaş -Zeka - Cinsiyet - Okul -Aile d)Yaratıcılığı destekleyen etkinlikler -Müzik -Sanat -Fen ve Doğa -Resim -Yaratıcı Drama 2. Sanat Eğitimi a)Sanat eğitiminin amaçları b)Sanat eğitiminin temel ilkeleri c)Sanatsal tasarım öğeleri d)Sanat eğitiminde eğitimcinin rolü e)Sanat eğitiminde program f)Sanat eğitiminde ortam g)Sanat eğitiminde çocukla iletişim h)Sanat eğitiminde materyal i)Sanat eğitiminde aile ve öğretmenlere öneriler B. YARATICILIĞI GELİŞTİRİCİ ETKİNLİKLER 1. 1.Sanatsal değeri yüksek yapıtlar 2. a) Resim 3. b) Mimari 4. c) Heykel 5. d) Müzik 6. e) Seramik ve Heykel 7. 2.Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlikleri planlama 8. 3.Sanatsal değeri yüksek yapıtları yaş ve gelişim düzeylerine göre değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık ve sanat
2 Yaratıcılık ve sanat
3 Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler
4 Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler
5 Resim etkinliği
6 Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama
7 Müzik etkinliği
8 Ara sınav
9 Yaratıcılığı geliştirici müzik etkinliğini uygulama
10 Sanatsal ve kültürel gezi programı
11 Sanatsal ve kültürel gezi programını uygulama
12 Heykel etkinliği
13 Heykel etkinliğini uygulama
14 Dönem sonu ödev sunumu
15 Final Sınavı

1. Abacı, O. (2000). Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 2. Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 3. Artut, K. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Gökçen, F. Ç. (1999). 4. Okulöncesinde Yaratıcılığın Geliştirilmesi Üzerine Etkinlik Örnekleri. Marmara Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları, 127-136. 5. Gürsoy, F. (2001). Çocukta Yaratıcılığın Gelişimi. Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları, 89-106. 6. Oğuzkan, Ş., Tezcan, E., Tür, G. ve Demirel, Ö. (2001). Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri ve Eğitici Oyuncaklar. Ankara: Milli Eğitim Basımevi 7. San, İ. (2003). Sanat Eğitimi Kuramları. İstanbul: Ütopya Yayınevi. 8. Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: PegemA Yayıncılık. 9. Yavuzer, H. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. 10. Yıldız, F.Ü. ve Şener, T. (2007). Okulöncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Rapor Hazırlama 4 3 12
Rapor Sunma 4 6 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 5 4 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 4 3 4 5 4 3
ÖÇ 3 4 4 3 4 5 4 4 3 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 5 3 4 4 5 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek