Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
15011701T11228 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersle çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır
Öğr. Gör. Ebru KALYONCU
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimini kavrayabilme |
2 | ruh sağlığı ile ilgili kuramları açıklayabilme |
3 | ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini kavrayabilme |
4 | çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini kavrayabilme |
5 | aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkilerini açıklayabilme |
Yok
Yok
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı ve önemi | ||
2 | Çocuk ruh sağlığı - önemi | ||
3 | Ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar | ||
4 | Aile ve çocuk | ||
5 | Anne-baba tutumları | ||
6 | Okul ve çocuk | ||
7 | Toplum ve çocuk | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Özel gereksinimi olan çocuklar | ||
10 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | ||
11 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | ||
12 | Çocukların yaşadığı özel durumların ruh sağlığına etkisi (hastalık, ölüm, üvey anne-baba, boşanma) | ||
13 | Kişilik -Kişilik gelişimi | ||
14 | Ruhsal Sorunlar | ||
15 | FİNAL SINAVI |
• Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkilap Kitapevi. • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. • Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara • Dökmen , Ü. (1994) İletişim Çatışmaları ve Empati , Sistem Yayıncılık,İstanbul. • Gordon , T. (1989) Etkili Ebeveyn Olma Eğitimi ,Özal Basımevi , İstanbul. • Ekşi. A. (1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul:Nobel Tıp Kitapevi. • Öztürk, O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. İstanbul, Medikomat Yayınevi. • Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitapevi. • Yörükoğlu. A. (1983). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk. Ankara. Aydın Kitapevi. • Özgüven , İ.E. (2001) Ailede İletişim ve Yaşam , PDREM Yayınları , Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 28 | 1 | 28 |
Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Rapor Sunma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |