GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
15011708T11123 YAZ STAJI Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin; okulöncesi eğitim kurumlarındaki, özel eğitim kurumlarındaki ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocukların gelişim alanlarını ve kişilik özelliklerini desteklemek amacıyla, eğitim öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanarak uygulama yapmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN


1 Çocukları tüm gelişim alanları açısından gözlemleyebilme.
2 Okulöncesi eğitim kurumlarındaki çocukların gelişimlerini destekleyebilme.
3 Özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişimlerini destekleyebilme.
4 Çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocukların gelişimlerini destekleyebilme.
5 Uygulama kurumundaki çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinlik, günlük plan hazırlayabilme ve uygulamada kullanabilme.
6 Yaratıcı ve farklı etkinlikleri geliştirerek, özel öğretim yöntemleri ile uygulayabilme.
7 Aileye yönelik çalışmalar yapabilme.
8 Uygulamada kullanılacak materyalleri hazırlayabilme.


Yok


Yok


Öğrenciler; okulöncesi eğitim kurumlarındaki , özel eğitim kurumlarındaki ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında tedavileri süren çocuklarla, eğitim öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanarak uygulama yapacaklardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bir Çocuğun Gözlenmesi/ Hikaye Anlatma Aracı Hazırlama Ve Uygulamada Kullanma Bir Çocuğun Gözlenmesi / Müzik Ritm Aleti Hazırlama Ve Uygulamada Kullanma
2 Bir Çocuğun Gözlenmesi / Eğitici Oyuncak Hazırlama (İlgi Köşeleri İçin) Ve Uygulamada Kullanma Bir Çocuğun Gözlenmesi / Bir Deney Etkinliği Hazırlama Ve Uygulamada Kullanma
3 Bir Çocuğun Gözlenmesi / Bir Sanat Etkinliği Hazırlama Ve Sanat Etkinliği İçerisinde Kullanma Bir Çocuğun Gözlenmesi / Oyun Etkinliği Hazırlama Ve Uygulamada Kullanma
4 Bir Çocuğun Gözlenmesi / Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliklerini Hazırlama Ve Uygulamada Kullanma
5 Günlük Plan Hazırlama / Gözlenen Çocuğun Ailesiyle Görüşme Yapılması Ve Çocuk İçin Gözlem Formlarının Doldurulması
6 Günlük Plan Hazırlama / Anne Baba Eğitimi Çalışmaları (Seminer Veya Kitapçık Oluşturma)

1. 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim programı (2006). İstanbul: Ya-Pa Yayınları. *MEB (1994) Kreş Programı. 2. AÖF Yayınları.(2008) Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir 3. Aral, N, Kandır, A. ve Can, Y.M. (2002) Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programı. Geliştirilmiş II. Baskı. İstanbul: YA-PA Yayınları 4. Darıca, N.(2004). Okulöncesi Eğitimcileri İçin Etkinlik Dünyası Uygulama Kitabı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 5. Darıca, N.(2007). Çoklu Zeka Kuramına Uygun Gelişimsel Etkinlikler. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 6. Demirel, Ö.(1999) Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Anakara: PEGEM Yayınları. 7. Kandır, A. (2002) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okulöncesi Eğitim Programlarının Hazırlanması. Ankara: Kök Yayıncılık 8. Oktay, A. (1999) Yaşamın Sihirli Yılları: Okulöncesi Dönem. Birinci Baskı. İstanbul: Epsilon Yayıncılık 9. Oktay, A.,Gürkan, T.,Zembat, R. ve Unutkan, Ö. (2003 ) Ne Yapıyorum? Neden Yapıyorum? Nasıl Yapmalıyım?. İstanbul: Ya-Pa Yayınları 10. Ömeroğlu, E., Kandır, A., Ersoy, Ö. (2004). Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 1 2 2
Gözlem 2 5 10
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 1 30 30
Bireysel Çalışma 2 30 60
Rapor 1 2 2
Sözlü Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 4 5 4 4 4 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 8 5 5 4 5 4 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek