Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5017002102016 | OKUL ÖNCESİ YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde temel konular, gelişim teorileri ve programları kavramaktır. Erken çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak Head Start, Proje, Reggio Emilia, High Scope, Montessori, Bank Street, Waldorf Yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilmek ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olmaktır.
Öğr. Gör. Fulya ATALAY YALÇIN
1 | High Scope , Reggio Emilia, Montessori yaklaşımlarına yönelik etkinlikler oluşturur |
2 | High Scope , Reggio Emilia, Montessori, Waldorf yaklaşımlarını kavrar |
3 | Bank Street, Head Start modelleri hakkında bilgi sahibi olur |
4 | High Scope,Reggio Emilia, Montessori yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Gelişim teorileri hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Head Start modeli ve High Scope arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır |
Yok
Yok
Okul öncesi eğitimde etkili olan teoriler ve teorisyenler, Okul Öncesi eğitim programı, Froebel Yaklaşımı, Froebel Materyalleri ve kullanımı, High Scope Program Yaklaşımı, High Scope Program modelleri oluşturma, Montessori Modeli, Montessori Materyalleri ve kullanımına yönelik etkinlikler, Regilio Emilia Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, Farklı yaklaşımların Okul Öncesi eğitim Programı ile karşılaştırılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde gelişim teorileri | ||
2 | High Scope programının ilkeleri | ||
3 | High Scope programına göre sınıf ortamlarının oluşturulması | ||
4 | High Scope programının uygulama esasları | ||
5 | Reggio Emilia yaklaşımının ilkeleri | ||
6 | Reggio Emilia yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması | ||
7 | Reggio Emilia yaklaşımının uygulama esasları | ||
8 | Vize | ||
9 | Montessori yaklaşımının ilkeleri | ||
10 | Montessori yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması | ||
11 | Montessori yaklaşımını uygulama esasları | ||
12 | Waldorf yaklaşımının ilkeleri, Waldorf yaklaşımının uygulama esasları | ||
13 | Waldorf yaklaşımına göre sınıf ortamlarının oluşturulması | ||
14 | Head Start, Bank Street yaklaşımları, öğretmenin rolü, eğitim ortamları | ||
15 | Head Start modeli ve High Scope arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırma | ||
16 |
Aral, N. Ve Duman, T. (2009). Eğitim Pisikolojisi, Kriter Yayınları Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık. Oktay, A. (2005). Yaşamın sihirli Yılları: Okul Öncesi dönem, Epsilon Yayıncılık Oktay, A. Ve Diğ.(2006). Ne Yapıyorum?, Neden Yapıyorum, Nasıl Yapmalıyım?, YA-PA Poyraz, H. Ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık Senemoğlu, N. (2002). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme, Gazi Kitapevi Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık. Çakıroğlu Wilbrandt, E. (Edt),(2011), Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Ankara: Kök yayıncılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |