GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017002222017 ÖZEL EĞİTİMDE UYGULAMA II Ders 2 4 9,00

Önlisans


Türkçe


Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak


Öğr. Gör. Ebru KALYONCU


1 Dil Gelişim etkinliği yapmak
2 Kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak
3 akademik gelişim etkinliği yapmak
4 Bilişsel gelişim etkinliği yapmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


A-ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMINI TANIMAK 1-BEP içeriğini incelemek 2-Görüşme formunu incelemek 3- Öğrencinin Eğitsel Performans formlarını incelemek 4-Ünitelendirilmiş yıllık planı incelemek a) Uzun dönemli amaç b) Kısa dönemli amaç c) Öğretimsel amaç 5- BEP’in ara değerlendirme raporlarını incelemek B- ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN BİREYSEL ÖĞRETİM PROGRAMI ‘NI TANIMAK 1. BÖP’ün aşamaları a) BEP ten öğretmen rehberliğinde uzun dönemli amaçları seçme aşaması b) BEP ten kısa dönemli amaçları seçme aşaması c) BÖP çizelgesi hazırlama aşaması d) Programın süresini belirleme aşaması e) Uygulanacak yöntem ve teknikleri belirleme aşaması f) Öğretme-öğrenme sürecini belirleme aşaması g) Kullanılacak araç gereci belirleme aşaması h) Öğretim ortamını hazırlama aşaması C-BÖP E UYGUN HAZIRLANMIŞ ETKİNLİKLERİ UYGULAMAK DA ÖĞRETMENLE İŞ BİRLİĞİ YAPMAK 1-Uygulama öncesi kaynak ve araç hazırlamak 2-Gurup yada çocuğu etkinliğe hazırlamak 3-BÖP programını öğretmenle birlikte özel gereksinimli çocuklara uygulamak ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: Modül amaçlarının değerlendirilmesinde; 1. Öğrenciden beklenen davranışın özelliklerine ilişkin detaylı bilgileri ve öğrenci performansının eksik noktalarını belirlemek amacıyla kontrol listeleri hazırlanmalıdır, 2. Öğrencilere öğretilen bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını ve günlük yaşamla da ilişkilendirebildiklerini ortaya koyan proje ödevleri verilmelidir, 3. Çok sayıda davranış ve beceriyi kısa sürede ve daha çok bilgi, zihinsel beceriler ve yeteneklerin ölçülmesi için çoktan seçmeli, klasik, uygulamalı vb. sınav türleri kullanılmalıdır. 4. Öğrencinin, kaynaştırma eğitimi yapan kurumlarda uygulama yapmak yeterliliğini kazanıp kazanmadığı belirlenmelidir. Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık: Engelli Hakları Sözleşmesi, Ayrımcılık Yasağı


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını tanımak E-Engelli kişilerin insan hakları, Engellilik Temelli Ayrımcılık 1- Engelli Hakları Sözleşmesi 2- Ayrımcılık Yasağı Görsel, anlatım, uygulama
2 Çocuklar için hazırlanan bireysel öğretim programı ‘nı tanımak Görsel, anlatım, uygulama
3 BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak Görsel, anlatım, uygulama
4 Akademik gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak Görsel, anlatım, uygulama
5 Akademik gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak Görsel, anlatım, uygulama
6 BÖP e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak da öğretmenle iş birliği yapmak Görsel, anlatım, uygulama
7 Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak Görsel, anlatım, uygulama
8 ara sınav
9 Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak Görsel, anlatım, uygulama
10 Bilişsel gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak Görsel, anlatım, uygulama
11 Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak. Görsel, anlatım, uygulama
12 Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak. Görsel, anlatım, uygulama
13 Dil ve iletişim etkinlikleri planlamaya destek olmak. Görsel, anlatım, uygulama
14 vaka sunumu Görsel, anlatım, uygulama
15 Final sınavı
16

Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar BİLİŞSEL SÜREÇ YAKLAŞIMIYLA SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ Yazan : Yrd. Doç. Dr. İlknur Çifci - Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu kök yayıncılık BİREYSELLEŞTİRİMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Yazan : Prof. Dr. Mehmet Özyürek kök yayınları DOWN SENDROMLU BEBEKLERİN HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Yazan : Hiroko Fujita Çevirenler: Prof. Dr. Nergiz GÜVEN - Prof. Dr. Servet BAL - Dr. Özcan KAVRAM ÖĞRETİMİ ÖRNEKLERLE KAVRAM ÖĞRETİMİYazan : Dr. Sezgin Vuran - Semiha Çelik ÖZ BAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ Yazan : Doç. Dr. Nihal Varol Yazan : Yrd. Doç. Dr. Tûbâ Tuncer - Öğr. Gör. Banu Altunay DOĞAN kök yayınları ZİHİN ENGELLİLER VE EĞİTİMLERİYazarlar: Prof. Dr. Gönül Kırcaali-İftar -Prof. Dr. Elif Tekin-İftar-Prof. Dr. Sema Kaner -Dr. Hatice Bakkaloğlu-Editör: Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 3 42
Gözlem 14 3 42
Rapor Hazırlama 14 3 42
Rapor Sunma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 271

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 4 3 4 5 4 3 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek