GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017002132017 ÇOCUK VE SPOR Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Çocuğun gelişim sürecinde etkili olan farklı dinamiklerin sporsal etkinlikler aracılığıyla pozitif yönde analize etmek, çocukların farklı gelişim özelliklerini dikkate alan sporsal etkinlik programları oluşturmak. Kendi yetenek ve becerilerini keşfetmelerini sağlamak ve bunun yöntem ve koşullarının öğrenilmesi. Müsabakaların hangi durum ve pedagojik yaklaşımlarla yararlı sonuçlar yaratacağının önemini kavramak.


Öğr. Gör. Reha BİÇİCİ


1 Dayanıklılığın önemini açıklayabilecektir
2 Çocuklarda kuvvet gelişiminin önemini açıklayabilecektir
3 Çocuklarda gelişim basamaklarına uygun sürat özelliğini geliştirmeyi anlatabilecektir
4 Çocuklarda esnekliğin gelişim sürecine olumlu etkilerini açıklayabilecektir.
5 Beceri antrenmalarının aşamalarını aşamalarını çocukların gelişim süreciyle bağlantılı şekilde oluşturabilecektir
6 Müsabakalarda mükemmellik arayışlarının çocuklar üzerindeki etkilerini sorgulayabilecektir
7 Yetenek seçim modelleri oluşturabilecek ve yönlendirebilecektir.
8 Spor eğitimi sürecinde uygulanan öğretim yöntemlerini kullanabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuklarda motorik özelliklerin gelişimi ve önemi ile çocuklarda sporun önemi ve oyunlarla spor eğitiminde yeni yaklaşımlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuklarda Dayanıklılık Çalışmaları
2 Çocuklarda Dayanıklılık Çalışmaları
3 Çocuklarda Kuvvet Çalışmaları
4 Çocuklarda Kuvvet Çalışmaları
5 Çocuklarda Sürat Çalışmaları
6 Çocuklarda Sürat Çalışmaları
7 Çocuklarda Hareketlilik Çalışmaları
8 Çocuklarda Hareketlilik Çalışmaları
9 Ara Sınav
10 Çocuklarda Beceri Çalışmaları
11 Çocuklarda Beceri Çalışmaları
12 Çocuklarda Yetenek Seçimi ve İlkeleri
13 Çocuklarda Yetenek Seçimi ve İlkeleri
14 Spor Eğitiminde Uygulanan Öğretim Yöntemleri
15 Spor Eğitiminde Uygulanan Öğretim Yöntemleri
16 Final Sınavı

Muratlı S. (1997) Çocuk ve Spor. Ankara:Kültür Matbaası Tudor O Bompa,Keskin İ,Tuner B. (1998) Antrenman Kuramı ve Yöntemi Ankara: Kültür Ofset,Gündüz N. (1995) Antrenman Bilgisi. İzmir:Saray Medikal Yayıncılık Ltd. Şti *Dündar U.(2000) Antrenman Teorisi. Ankara:Bağırgan Yayınları *Sevim Y. (1997) Antrenman Bilgis.i Ankara:Tutibay Ltd.Şti.Seyrek Hilmi- Sun Muammer. Çocuk Oyunları, Okul Öncesi Eğitimde Oyun Dersi El Kitabı. Müzik Eserleri Yayınları. İzmir ; 1985. . * Hazar Muhsin. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tütibay Ltd.Sti. Basımevi. Ankara; 1996. * Çamltyer Hatice-Çamlıyer Hüseyin. Eğitim Bütünlüğü içinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset .Manisa;1997. Sel Ruhi ( 1986 ) Anaokulunda oyun. * Sel Ruhi ( 1982 Eğitsel Oyun * Joe Luxbacher (1995) , Soccer Practice Games* (Doç.Dr. Norma Razan , Okulöncesi eğitimde oyunun, oyunda yetişkinin işlevi, Yapa Yayınları. Ya-pa okulöncesi eğitim ve yaygınlaştırılması semineri II.III. 1985. S.57 istanbul)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 2 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 4 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 5 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 6 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 7 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
ÖÇ 8 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek