GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5017001182021 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞIMLILIĞI Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, günümüzde sıklıkla kullanılan teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.


Doç.Dr. İlknur Aydoğdu Karaaslan


1 Teknolojinin olumsuz etkilerini bilmek
2 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık kazanmak
3 Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerine uygun kullanabilmek.
4 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilmek
5 Teknolojiyi amacına uygun kullanabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği, Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, önleme stratejilerinden oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık
2 İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları
3 İnternet bağımlılığında farkındalık ve önleme stratejileri
4 Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi
5 Oyun bağımlılığında farkındalık ve önleme stratejileri
6 Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi
7 Akıllı telefon bağımlılığında farkındalık ve önleme stratejileri
8 Ara sınav
9 Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi
10 Sosyal ağ bağımlılığında farkındalık ve önleme stratejileri
11 Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları
12 Sanal zorbalığa yönelik farkındalık ve önleme stratejileri
13 Televizyon Bağımlılığı Nedir?
14 İnternet ve Bilgisayar Bağımlılığına İlişkin Araştırmaların İncelenmesi
15 Akıllı Telefon, Tablet, Sosyal Medya Bağımlılığına ilişkin Araştırmaların Değerlendirilmesi
16 Final

Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers. Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons. Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press. Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons. Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press. Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons. Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd.. Kalkan, M. Ve Kaygusuz, C. (2013). İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi. İnternet Bağımlılığı: Sorun ve çözümler. Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 15 3 45
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 4
ÖÇ 2 3 3 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 4
ÖÇ 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek