Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5018001072010 | FİZYOLOJİ | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; normal yapı- fonksiyon ilişkisini ve homeostatik süreçleri hücre, doku ve sistem düzeyinde kavramasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Elif Soya
1 | Homeostaz kavramını açıklayabilme |
2 | Hücrenin organellerini ve fonksiyonel özelliklerini, membran transportunu kavrayabilme |
3 | Kan hücrelerinin genel özelliklerini ve işlevlerini sayabilme, bağışıklık mekanizmalarını tanımlayabilme |
4 | Kasların yapısını, genel özelliklerini ve işlevlerini açıklayabilme |
5 | Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklayabilme |
6 | Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini, sindirimin sinirsel ve hormonal yolla kontrolunu kavrayabilme |
7 | Kalp ve dolaşım sisteminin genel özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları kavrayabilme |
8 | Hormonların genel özellikleri ve etki mekanizmalarını kavrayabilme |
9 | Boşaltım sisteminin yapısını tanımlayabilme, genel özelliklerini ve işlevlerini sayabilme |
10 | Santral ve periferik sinir sistemi yapılarını ve işlevlerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fizyolojiye giriş, genel kavramlar ve homeostaz Hücre ve membran fizyolojisi hakkında genel bilgi Kan ve immun sistem fizyolojisi ile ilgili genel bilgi Kasların genl özellikleri, kas tipleri ve kas kasılması ile ilgili genel bilgi Dolaşım sistemi ve kalbin çalışma mekanizması hakkında genel bilgi Solunum sistemi hakkında genel bilgi: Burun, larinks, bronşlar, akciğerler, plevra Sinir sistemi hakkında genel bilgi: Santral sinir sistemi, periferik sinir sistemi ve duyu organları Sindirim sistemi fizyolojisi hakkında genel bilgi: Ağız, tükrük bezleri, ösafagus, mide, bagırsaklar, safra kesesi, pankreas Üriner sistem fizyolojisi hakkında genel bilgi: Böbrekler, üreterler, mesane Endokrin sistem fizyolojisi hakkında genel bilgi: hipotalamus, hipofiz, adrenal bezler, tiroid ve paratiroid
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsan fizyolojisine giriş, homeostaz | ||
2 | Hücre Fizyolojisi, hücre zarından geçiş | ||
3 | Kan ve immun sistem fizyolojisi | ||
4 | Dolaşım fizyolojisi I | ||
5 | Dolaşım fizyolojisi II | ||
6 | Boşaltım sistemi fizyolojisi | ||
7 | Solunum fizyolojisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sindirim fizyolojisi | ||
10 | Endokrin sistem fizyolojisi I | ||
11 | Endokrin sistem fizyolojisi II | ||
12 | Sinir ve duyu fizyolojisi I | ||
13 | Sinir ve duyu fizyolojisi II | ||
14 | Sinir ve duyu fizyolojisi III | ||
15 | İnsan Fizyolojisi tüm sistemler | ||
16 | Final sınavı |
1.Guyton, A.C. and Hall, J.E. (2008) Medical Physiology. W.B.Saunders Company 2.Ganong, W. F. (2008) Medical Physiology. Prentice-Hall International Inc 3.Vander, A.J., Sherman, J.H., Luciano, D.S. (2007) Human Physilogy. New York
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 56 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 |