Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5018002152020 | BEDEN EĞİTİMİ III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı;fiziksel uygunluğun tanımını yaparak fiziksel uygunluk temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Reha Biçici
1 | Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivitenin tanımı ve arasındaki ilişkiyi anlayabilmek, |
2 | Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları kavrayıp kullanabilmek, |
3 | Fiziksel uygunluğun önemini anlayabilmek, |
4 | Fiziksel uygunluk ve beslenme ilişkisini kavrayabilmek, |
5 | Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisini kavrayabilmek, |
6 | Fiziksel aktivite ve dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek, |
7 | Fiziksel aktivite ve solunum sistemi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek, |
8 | Fiziksel aktivite ve kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek, |
9 | Fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel antrenman metotlarının tanıtımı ve uygulayabilmek, |
10 | Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde kullanılan ölçüm yöntemlerini kavrayabilmek. |
Yok
Yok
Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivite arasındaki ilişki, Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramlar | |||
2 | Fiziksel uygunluğun önemi | |||
3 | Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi | |||
4 | Fiziksel uygunluk ve beslenme ilişkisi | |||
5 | Fiziksel aktivitenin solunum sistemine etkisi | |||
6 | Fiziksel uygunluğun dolaşım sistemine etkisi | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | Fiziksel aktivitenin kaslara olan etkisi | |||
9 | Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde kullanılan temel antrenman metotlarını tanıyabilme. | |||
10 | Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde kullanılan temel antrenman metotlarını uygulayabilme | |||
11 | Fiziksel uygunluğu geliştirebilme ve koruyabilme | |||
12 | Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde kullanılan ölçüm yöntemleri, | |||
13 | Farklı branşlarda fiziksel uygunluk özellikleri | |||
14 | Fiziksel uygunluğun geliştirilmesi için antrenman programları tasarlama | |||
15 | Beden eğitimi ve vücut geliştirme alan uygulaması | |||
16 | Beden eğitimi ve vücut geliştirme alan uygulaması |
1. Tamer K.(2000). Sporda Fiziksel- Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi, Sporsal Kuram Dizisi:28. 2. Açıkada, C.Ergen,E.(1990). Bilim ve Spor. Ankara: Büro-Tek Ofset Matbaacılık. 3. Baysaling, Ö. (2001). Aletsiz Vücut Geliştirme. İstanbul: İl Press Basın Yayın. 4. Orkunoğlu, O.(2000). Sporda Güç Geliştirme. Ankara: Neyir Yayıncılık. 5. Özer,K. (2001). Fiziksel Uygunluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 6. Sevim,Y. (1995). Antrenman Bilgisi. Ankara:Gazi Büro Yayınevi. 7. Zorba, E. (2000). Fiziksel Uygunluk.Ankara:Neyir Matbaas
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 3 | 2 |