GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5018002152020 BEDEN EĞİTİMİ III Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı;fiziksel uygunluğun tanımını yaparak fiziksel uygunluk temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Reha Biçici


1 Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivitenin tanımı ve arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
2 Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları kavrayıp kullanabilmek,
3 Fiziksel uygunluğun önemini anlayabilmek,
4 Fiziksel uygunluk ve beslenme ilişkisini kavrayabilmek,
5 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisini kavrayabilmek,
6 Fiziksel aktivite ve dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
7 Fiziksel aktivite ve solunum sistemi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek,
8 Fiziksel aktivite ve kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
9 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel antrenman metotlarının tanıtımı ve uygulayabilmek,
10 Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde kullanılan ölçüm yöntemlerini kavrayabilmek.


Yok


Yok


Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivite arasındaki ilişki, Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramlar
2 Fiziksel uygunluğun önemi
3 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi
4 Fiziksel uygunluk ve beslenme ilişkisi
5 Fiziksel aktivitenin solunum sistemine etkisi
6 Fiziksel uygunluğun dolaşım sistemine etkisi
7 Ara sınav
8 Fiziksel aktivitenin kaslara olan etkisi
9 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde kullanılan temel antrenman metotlarını tanıyabilme.
10 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde kullanılan temel antrenman metotlarını uygulayabilme
11 Fiziksel uygunluğu geliştirebilme ve koruyabilme
12 Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde kullanılan ölçüm yöntemleri,
13 Farklı branşlarda fiziksel uygunluk özellikleri
14 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesi için antrenman programları tasarlama
15 Beden eğitimi ve vücut geliştirme alan uygulaması
16 Beden eğitimi ve vücut geliştirme alan uygulaması

1. Tamer K.(2000). Sporda Fiziksel- Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi, Sporsal Kuram Dizisi:28. 2. Açıkada, C.Ergen,E.(1990). Bilim ve Spor. Ankara: Büro-Tek Ofset Matbaacılık. 3. Baysaling, Ö. (2001). Aletsiz Vücut Geliştirme. İstanbul: İl Press Basın Yayın. 4. Orkunoğlu, O.(2000). Sporda Güç Geliştirme. Ankara: Neyir Yayıncılık. 5. Özer,K. (2001). Fiziksel Uygunluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 6. Sevim,Y. (1995). Antrenman Bilgisi. Ankara:Gazi Büro Yayınevi. 7. Zorba, E. (2000). Fiziksel Uygunluk.Ankara:Neyir Matbaas


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 3 2
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 3 2
ÖÇ 7 3 2
ÖÇ 8 3 2
ÖÇ 9 3 2
ÖÇ 10 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek