GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5018002162020 BEDEN EĞİTİMİ IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı;fiziksel uygunluğun tanımını yaparak fiziksel uygunluk temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır.


Öğr.Gör.Barış YELEĞEN


1 Fiziksel uygunluk ve fiziksel aktivitenin tanımı ve arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
2 Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları kavrayıp kullanabilmek,
3 Fiziksel uygunluğun önemini anlayabilmek,
4 Fiziksel uygunluk ve beslenme ilişkisini kavrayabilmek,
5 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisini kavrayabilmek,
6 Fiziksel aktivite ve dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
7 Fiziksel aktivite ve solunum sistemi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek,
8 Fiziksel aktivite ve kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlayabilmek,
9 Fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel antrenman metotlarının tanıtımı ve uygulayabilmek,
10 Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde kullanılan ölçüm yöntemlerini kavrayabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
3 Temel Motorik Özellikler
4 Dayanıklılık Antrenmanları ve Temel İlkeleri
5 Dengeli Beslenme,Kilo Kontrolü, Enerji Tüketiminin Hesaplanması,Obezite
6 Kas Kuvveti ve Dayanıklılığı
7 Evde Aerobik Çalışmalar
8 Germe Teknikleri
9 Ara Sınav
10 Solunum ve Dolaşım Sistemi Dayanıklılığı
11 Solunum ve Dolaşım Sistemi Dayanıklılığı
12 Kuvvet Çalışmalarında Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
13 Spor Sakatlıklarından Korunma ve Rehabilitasyon
14 Yaşlılık ve Egzersiz Önerileri
15 Fitness Aletlerinin Kullanımı
16 Fitness Çalışmaları

1. Tamer K.(2000). Sporda Fiziksel- Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi, Sporsal Kuram Dizisi:28. 2. Açıkada, C.Ergen,E.(1990). Bilim ve Spor. Ankara: Büro-Tek Ofset Matbaacılık. 3. Baysaling, Ö. (2001). Aletsiz Vücut Geliştirme. İstanbul: İl Press Basın Yayın. 4. Orkunoğlu, O.(2000). Sporda Güç Geliştirme. Ankara: Neyir Yayıncılık. 5. Özer,K. (2001). Fiziksel Uygunluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 6. Sevim,Y. (1995). Antrenman Bilgisi. Ankara:Gazi Büro Yayınevi. 7. Zorba, E. (2000). Fiziksel Uygunluk.Ankara:Neyir Matbaas



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23
ÖÇ 1 3 2
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 3 2
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 3 2
ÖÇ 7 3 2
ÖÇ 8 3 2
ÖÇ 9 3 2
ÖÇ 10 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek