Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5019001112010 | KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı optisyenlik programı öğrencilerine temel kimyasal kavramları, kimya bilgi birikimini ve analitik düşünme yeteneğini kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Dr. İsmail Cem Kantarlı
1 | Atomun yapısını modern atom kuramınca öngörülen şekilde açıklayabilmek, mol kavramının gerekliliğini kavrayabilmek, mol sayısı, mol kütlesi ve Avagadro sayısı arasındaki ilişkiyi kavrayarak mol sayısıyla ilgili problemleri çözebilmek. |
2 | Atomun elektron yapısını orbital kavramı yardımıyla öngörebilmek, bir elementin elektronlarının orbitallere dağılımını tasarlayabilmek. |
3 | Bir elementin elektron dizilişiyle periyodik tablodaki yeri arasındaki ilişkiyi kurabilmek, periyodik tablo yardımıyla maddelerin çeşitli özelliklerini öğrenerek tanıyabilmek ve kavrayabilmek |
4 | Kimyasal bağ kavramını, kimyasal bağ çeşitlerini ve moleküller arası kuvvetleri kavrayabilmek, kimyasal bağın ve moleküller arası kuvvetlerin maddenin fiziksel özelliklerine etkisini anlayabilmek ve örneklendirebilmek. |
5 | Kimyasal bileşiklerin formüllerini yazabilmek ve isimlendirmesini yapabilmek |
6 | Kimyasal tepkimeleri kavrayarak, kimyasal denklemleri yazabilmek, kimyasal denklemleri denkleştirebilmek ve denkleştirilmiş denklemleri yorumlayabilmek, kimyasal denklemlere dayanan hesaplamaları öğrenerek stokiyometri problemlerini çözebilmek |
7 | Çözelti ve çözelti türlerini tanımlayabilmek, çözünme olgusunu ve çözünürlüğü kavrayabilmek, elektrolitleri ve çeşitlerini tanımlayabilmek, çözelti derişimini ve derişim birimlerini tanımlayabilmek, derişimle ilgili problemleri çözebilmek, çözelti hazırlayabilmek, çözeltilerin buhar basıncını tanımlayabilmek, çözeltilerin koligatif özelliklerini açıklayabilmek |
8 | Asit-baz kavramlarını ve aralarındaki farkı anlayabilmek, suyun kendi kendine iyonlaşma olayını ve iyonlaşma sabitini kavrayabilmek, pH kavramını, önemini ve nasıl hesaplandığını açıklayabilmek, hidrolizin çözeltilerin pH sını nasıl etkilediğini kavrayabilmek, tampon çözeltilerinin önemini kavrayabilmek |
9 | Maddenin hallerini ayırt edebilmek, maddeyi sınıflandırabilmek, maddenin ortak ve ayırt edici özelliklerini listeleyebilmek |
10 | Laboratuvarda uygulanan temel işlemleri kavrayabilmek, karışımları ayırma tekniklerini maddenin ayırt edici özellikleriyle ilişkilendirebilmek ve örneklendirebilmek |
Yok
Yok
Kimyaya giriş ve temel kavramlar ; Laboratuvarda uygulanan temel işlemler; Atom yapısı, atom modelleri, mol sayısı ve avagadro sayısı; Atomun elektronik yapısı; Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri; Kimyasal bağlar; Kimyasal bileşiklerin formüllerinin yazılması ve adlandırılması ; Kimyasal tepkimeler, kimyasal eşitlikler ve nicel bağıntılar; Çözeltiler; Asitler ve bazlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kimyaya giriş ve temel kavramlar | ||
2 | Atom yapısı, atom modelleri, mol sayısı ve avagadro sayısı - I | ||
3 | Atom yapısı, atom modelleri, mol sayısı ve avagadro sayısı - II | ||
4 | Atomun elektronik yapısı | ||
5 | Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri | ||
6 | Vize | ||
7 | Kimyasal bağlar ve Moleküller arası Kuvvetler | ||
8 | Kimyasal bağlar ve Moleküller arası Kuvvetler-II | ||
9 | Kimyasal bileşiklerin formüllerinin yazılması ve adlandırılması | ||
10 | Kimyasal tepkimeler, kimyasal eşitlikler ve nicel bağıntılar | ||
11 | Çözeltiler-I | ||
12 | Çözeltiler-II | ||
13 | Asitler ve bazlar-I | ||
14 | Asitler ve bazlar-II | ||
15 | Final |
Mortimer C.E. , Modern Üniversite Kimyası, Cilt 1-2, Çevirenler: Altınata, T.; Akçay,H.; Anıl, H. ve ark.. Çağlayan Kitabevi, 5. Baskı. , 2004 Ralph H. Petrucci, R. H. Petrucci; çev. ed. T. Uyar., Genel Kimya 1-2, İlkeler ve Modern Uygulamalar, 2005 Temel Kimya, Ed. Prof.Dr. Lale Zor, Anadolu Üniversitesi Yayınları no 672, Açıköğretim Fakültesi Yayınları no 329, 1993
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | PÇ 45 | PÇ 46 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 4 |