Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5019001162020 | BİLGİ OKUR YAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgi okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında temel bilgileri öğretmek ve bu bilginin kullanımı için beceri kazandırmak.
Öğr. Gör. Sinem UTANIR ALTAY
1 | Bilgi Okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında yeterli bilgi düzeyine erişebilme |
2 | Bilgi ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta ve halk eğitimlerinde kullanabilme |
3 | Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisini kazanabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
1.Hafta: Bilgi kavramları, bilgi alt yapısı ve bileşenleri, bilgi/belgeye erişim aşamaları 2. Hafta: Bilgi okuryazarlığı: Kavramlar, tanımlar ve standartlar 3. Hafta: Bilgi okuryazarlığı sürecinin önemi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi 4. Hafta: Sağlık Okuryazarlığına Genel Bakış 5. Hafta: Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı 6. Hafta: Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesinde Çeşitli Kişi ve Kuruluşların Rolleri 7. Hafta: Ara Sınav 8. Hafta: Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi 9. Hafta: Sağlık Hizmeti Sunumunda İletişim Becerileri 10. Hafta: Sağlık Okuryazarlığı İçin Ölçüm Teknikleri ve Bilimsel Çalışma Örnekleri 11. Hafta: Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları 12. Hafta: Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler 13. Hafta: İkinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler 14. Hafta: Riskli Gruplarda Sağlik Okuryazarliği Yönetimi 15. Hafta: Türkiye’de E-Sağlık Sistemi 16. Hafta: Final
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgi kavramları, bilgi alt yapısı ve bileşenleri, bilgi/belgeye erişim aşamaları | ||
2 | Bilgi okuryazarlığı: Kavramlar, tanımlar ve standartlar | ||
3 | Bilgi okuryazarlığı sürecinin önemi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi | ||
4 | Sağlık Okuryazarlığına Genel Bakış | ||
5 | Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığ | ||
6 | Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesinde Çeşitli Kişi ve Kuruluşların Rolleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi | ||
9 | Sağlık Hizmeti Sunumunda İletişim Becerileri | ||
10 | Sağlık Okuryazarlığı İçin Ölçüm Teknikleri ve Bilimsel Çalışma Örnekleri | ||
11 | Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları | ||
12 | Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler | ||
13 | İkinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler | ||
14 | Riskli Gruplarda Sağlik Okuryazarliği Yönetimi | ||
15 | Türkiye’de E-Sağlık Sistemi | ||
16 | Final Sınavı |
Öğretim elemanının sunumları ve haftalık makale önerileri
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | PÇ 45 | PÇ 46 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |