GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6012001072021 PROGRAMLAMA TEMELLERİ Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, programlama mantığını öğretmek, kodlama dinamikleri ve yazılım geliştirme sistematiği hakkında somut kazanımların edinilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ahmet KAYA


1 1. Veri ve veri türlerini tanımak ve tanımlamak
2 Akış şeması elemanlarını tanımak ve kullanmasını öğrenmek
3 Temel giriş-çıkış işlemlerini gerçekleştirebilme
4 Aritmetik operatörlerle işlem gerçekleştirme
5 If-Then-Else yapılarını kurgulamayı öğrenmek
6 Algoritmik yapıyı inşa etmeyi öğrenmek
7 Sonuçların ekrana dökümünü yapabilmek
8 Raporlamayı öğrenmek

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu olan ders bulunmamaktadır.


Akış şemalarını tanımak, tanımlamak ve kullanılmasını öğrenmek. Akış şemaları ile program mantığı inşa etmek,


Veri ve veri türleri, temel giriş çıkış elemanları, bilgi okutma, algoritmik hesaplamalar yaptırmak, if-then-else yapılarını kurgulama, temel programlama sistematiği geliştirmeyi öğrenmek, algoritmik mantığı inşa etmeyi öğrenmek, bilgiyi ekrana dökmeyi öğrenmek, raporlamalar yapmak.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Veri ve veri türleri tanımak ve tanımlamak Sınıf çalışması yapmak
2 Akış şeması araçlarını tanıma ve kullanma Sınıf ortamında şema çizimi ve kurgulama
3 Temel Giriş Çıkış birimlerini tanıma ve kullanma Sınıf ortamında bireysel işlemler yapmak
4 Aritmetik operatörlerle işlem tasarlama ve yapma Sınıf ortamında bireysel işlem yapma
5 Veriyi okutma ve işlemlerde kullanma dinamiği Sınıf ortamında bireysel uygulamalar çalışmak
6 İf tasarımı yapmak Sınıf ortamında if kurgulamaları çalışmak
7 If-Then-Else kurgulamaları ve işlem yönlendirmeleri yapmak Sınıf ortamında bireysel ve grup çalışmaları yapmak
8 Bilgileri ekrana dökme ve sonuç çıktıları oluşturma Bireysel uygulama işlemleri yapmak
9 Ara Sınav Sınıf ortamında kağıt üzerinde dökümü istenen klasik soru çözümü
10 Ara sınav sorularının çözümüne ilişkin uygulama Sınıf ortamında etkileşimli ders uygulaması
11 Bir bütün olarak algoritma geliştirme işlemleri Öğrenci temelli uygulamalar
12 Çıktı tasarımı ve uygulamaları Bilgisayar uygulamaları
13 Rapor tasarlama ve dökme Bilgisayar uygulamaları
14 Genel program kontrolü Bilgisayar uygulamaları
15 Bilgisayara dayalı uygulamalar Laboratuvar uygulamaları

Dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan örnekler üzerinde çalışmalar yapmak, Kaynak tercihi öğrenci isteğine bağlıdır.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj yapılması ön koşul değildir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Quiz 1 10 10
Derse Katılım 1 6 6
Beyin Fırtınası 1 10 10
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 1 1
ÖÇ 2 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 3 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 4 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 5 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 6 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 7 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
ÖÇ 8 5 5 5 4 3 4 4 4 2 5 4 3 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek