Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6012001072021 | PROGRAMLAMA TEMELLERİ | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, programlama mantığını öğretmek, kodlama dinamikleri ve yazılım geliştirme sistematiği hakkında somut kazanımların edinilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ahmet KAYA
1 | 1. Veri ve veri türlerini tanımak ve tanımlamak |
2 | Akış şeması elemanlarını tanımak ve kullanmasını öğrenmek |
3 | Temel giriş-çıkış işlemlerini gerçekleştirebilme |
4 | Aritmetik operatörlerle işlem gerçekleştirme |
5 | If-Then-Else yapılarını kurgulamayı öğrenmek |
6 | Algoritmik yapıyı inşa etmeyi öğrenmek |
7 | Sonuçların ekrana dökümünü yapabilmek |
8 | Raporlamayı öğrenmek |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu olan ders bulunmamaktadır.
Akış şemalarını tanımak, tanımlamak ve kullanılmasını öğrenmek. Akış şemaları ile program mantığı inşa etmek,
Veri ve veri türleri, temel giriş çıkış elemanları, bilgi okutma, algoritmik hesaplamalar yaptırmak, if-then-else yapılarını kurgulama, temel programlama sistematiği geliştirmeyi öğrenmek, algoritmik mantığı inşa etmeyi öğrenmek, bilgiyi ekrana dökmeyi öğrenmek, raporlamalar yapmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Veri ve veri türleri tanımak ve tanımlamak | Sınıf çalışması yapmak | ||
2 | Akış şeması araçlarını tanıma ve kullanma | Sınıf ortamında şema çizimi ve kurgulama | ||
3 | Temel Giriş Çıkış birimlerini tanıma ve kullanma | Sınıf ortamında bireysel işlemler yapmak | ||
4 | Aritmetik operatörlerle işlem tasarlama ve yapma | Sınıf ortamında bireysel işlem yapma | ||
5 | Veriyi okutma ve işlemlerde kullanma dinamiği | Sınıf ortamında bireysel uygulamalar çalışmak | ||
6 | İf tasarımı yapmak | Sınıf ortamında if kurgulamaları çalışmak | ||
7 | If-Then-Else kurgulamaları ve işlem yönlendirmeleri yapmak | Sınıf ortamında bireysel ve grup çalışmaları yapmak | ||
8 | Bilgileri ekrana dökme ve sonuç çıktıları oluşturma | Bireysel uygulama işlemleri yapmak | ||
9 | Ara Sınav | Sınıf ortamında kağıt üzerinde dökümü istenen klasik soru çözümü | ||
10 | Ara sınav sorularının çözümüne ilişkin uygulama | Sınıf ortamında etkileşimli ders uygulaması | ||
11 | Bir bütün olarak algoritma geliştirme işlemleri | Öğrenci temelli uygulamalar | ||
12 | Çıktı tasarımı ve uygulamaları | Bilgisayar uygulamaları | ||
13 | Rapor tasarlama ve dökme | Bilgisayar uygulamaları | ||
14 | Genel program kontrolü | Bilgisayar uygulamaları | ||
15 | Bilgisayara dayalı uygulamalar | Laboratuvar uygulamaları |
Dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan örnekler üzerinde çalışmalar yapmak, Kaynak tercihi öğrenci isteğine bağlıdır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj yapılması ön koşul değildir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |