Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6012001112021 | SAYISAL ELEKTRONİK | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, elektronik sistemleri ve devre sistematiğini sayısal temelde incelemek ve ikili sayı sistemleri temelinde kurgulamak, diğer sayı sistemlerine dönüştürmek ve optimize etmektedir. Bununla birlikte, analog sistemleri tanımak ve tanımlamak sayısal sistemlere dönüştürmek, elektronik devre sistematiğini kurgulamak ve kapılar ile ifade etmektir. Zamanlama diyagramlarını tanımlamak ve kurgulamak. Bool cebri kurallarını öğrenmek, işlem indirmeleri yapmak. De morgan teorimi yaklaşımı ile elektronik nicelikleri tanımlamaktır. Karnough haritalamayı öğrenmek ve mantık sadeleştirmesi yapmaktır.
Öğr. Gör. Mine YOLDAŞ ORHON
1 | Sayısal çoklukları öğrenmek ve optimize etmek |
2 | Analog nicelikler ve analog sistemleri öğrenmek |
3 | Sayı sistemleri ve sayısal kodları öğrenmek |
4 | Temel mantık işlemlerini öğrenmek |
5 | Boolean kanunları ve de morgan teorimini öğrenmek |
6 | Karnouh haritalamayı öğrenmek |
7 | Karnough haritalama ile mantık sadeleştirmesi yapma |
8 | Mantık kapılarıyla devre tasarlamak |
9 | Kombinasyonel devre tasarlamak |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Sayısal sistemlerde aritmetik işlemleri kurallara uygun ve eksiksiz bir şekilde öğrenmek.
Sayısal ve analog çokluklar, sayı sistemleri ve sayısal kodlar, temel mantık işlemleri, boolean kanunları ve de morgan teoremi, karnough haritalama ve mantıksal sadeleştirme, elektronik devre çizimi ve optimizasyonu içeriklerinden oluşmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Mantık Değişkenleri ve Olaylar | Sınıf ortamında uygulama | ||
2 | Sayı Sistemleri ve sayı sistemlerinde dört işlem | Sınıf ortamında sayısal örnek çözümleri | ||
3 | Sayı Sistemlerinde Taban Dönüşümü ve Tümleme | Sınıf ortamında uygulama | ||
4 | Aritmetik Toplama-Çıkarma, BCD Sayı Sisteminde Toplama ve ASCII Karakter Kodları | Sınıf ortamında bilgisayarlı uygulamalar | ||
5 | Boole Cebiri ile Mantıksal İfadeleri Minimize Etmek | Sınıf ortamında uygulama | ||
6 | Minterm-Maxterm ve Mantıksal Kapılar | Uygulama boyutu çalışmadı | ||
7 | Vize öncesi kısa tekrar ve soru çözümü | Sınıf ortamında ispata dayalı gösterimler | ||
8 | Ara Sınav | Sınıf ortamında maksimum 2 saatlik sınav | ||
9 | Devre Tasarımı ve Boolean Cebiri | Sınıf ortamında uygulama | ||
10 | Logisim Uygulaması ile Devre Tasarımı | Örnek çözümü | ||
11 | Karnough Haritalama | Sınıf ortamında anlatım | ||
12 | Karnough Haritalarda Önemsiz Durumlar | Sınıf ortamında uygulama | ||
13 | Karnough Haritaları Kullanarak Devre Tasarlamak | Sınıf ortamında uygulama | ||
14 | Yarı Toplayıcı, Tam Toplayıcı, İkili Çıkarıcı ve Çarpıcı | |||
15 | Kod Çözücü ve Çoğaltıcı |
Öğretim elemanı ders notları Kaynak tercihi öğrenciye bağlıdır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekmez
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 16 | 16 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Deney Sonrası Quiz | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 |