Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6012001252021 | VERİ ANALİZİ-I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı bilgisayar programcılığı programı öğrencilerinin kodlama sürecinin en önemli aşaması olan girdi süreçlerini sağlık bir şekilde planlamalarını ve gerçekleştirmelerini sağlamaktır. Bir programlama sürecinin en önemli aşaması olan kodlama sürecinin sağlıklı bir sonuçlandırılması, girdilerin sağlıklı ve doğru bir şekilde planlanmasına bağlıdır. Veri Analizi-I dersi bu amacı gerçekleştirmek üzere okutulmaktadır.
Prof. Dr. Ahmet KAYA
1 | Veri kavramını tanımlamak verileri sınıflandırmak |
2 | Verileri nitel ve nicel veriler biçiminde ifade etmek |
3 | Verilerin dönüşüm işlemlerini yapabilmek |
4 | Veriler üzerinde hata tarama işlemi yapmak |
5 | Verileri modellemek |
6 | Verileri bilgi sistemlerine uyarlamak |
7 | Modellerden ve bilgi sistemlerinden bilgi elde etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencilerin dersi öğrenmeye hazırlık çalışmaları yapmaları önerilir.
Veri tanımı, verilerin sınıflandırılması, verilerin dönüşümü, hata ayıklama, verilerin iyileştirilmesi, verilerin modellenmesi, verilerin bilgi sistemlerine uyarlanması, verilerden modeller ve bilgi sistemleri vasıtasıyla bilgi elde edilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Verileri tanımlamak ve sınıflandırmak | Sınıf ortamında uygulama | ||
2 | Veri analizi temel kavramlar | Sınıf ortamında uygulama | ||
3 | Veri elde etme yöntemleri | Bilgisayara dayalı uygulamalar | ||
4 | Verilerde dönüşüm (düzleştirme) | Bilgisayar uygulamalı işlemler | ||
5 | Verilerde hata analizi | Bilgisayar uygulamalı işlemler | ||
6 | Verilerin değişken dönüşümü | Bilgisayara dayalı işlemler | ||
7 | Verilere dayalı değişken türleri | Sınıf ortamında uygulama | ||
8 | Ara sınava hazırlık dersi | Sınıf ortamında uygulama | ||
9 | Ara sınav | Teste dayalı sınav | ||
10 | Verilerde eğilim belirleyen ölçütler | Sınıf ortamında uygulama | ||
11 | Verilerde dağılım belirleyen ölçütler | Sınıf ortamında uygulama | ||
12 | Verilerde yatıklık ve basıklık ölçüleri | Sınıf ortamında uygulama | ||
13 | Verileri özetleyen araçlar | Sınıf ortamında uygulama | ||
14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık dersi | Sınıf ortamında uygulama |
Öğretim elemanı ders notları ve öğrencilerin tercihine bırakılan diğer kitap ya da öğrenme materyalleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekmez
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |