Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6012002132021 | GRAFİK VE ANİMASYON-II | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Amaca uygun grafikler düzenlemek ve animasyonlar yapma
Yılmaz CİVİROĞLU
1 | Vektörel çizim dosyaları oluşturma ve düzenleme |
2 | Animasyon mantığını anlayabilme |
3 | Animasyon oluşturabilmek için gerekli çizim nesnelerini kullanabilme ve bunları animasyona dönüştürebilme |
4 | Üç boyutlu çizimler ve animasyonlar oluşturabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Vektörel çizim programı ve araçlarının (mesh, eyedropper, direct selection tool, deformasyon araçları, perspektif, sprey tool, symbol tool, gradient, grid tool vb.) öğrenilmesi; keyframe (anahtar kare) ve frame oluşturma, tween ve kılavuz oluşturma, movie clip ve grafik oluşturma, kod ile sembollerin hareket ettirilmesi, buton oluşturma, enter-frame, üç boyutlu tasarım, ışık-kamera ayarları, boyutlar, render vb.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Vektörel çizim programının tanınması (temel sekmeler, paletler, araç kutusu elemanları, seçim araçları, pen aracı vb.) | Örnek uygulamalar | ||
2 | Bitmap tabanlı bir imajdan vektörel imaj oluşturma (mesh, eyedropper, direct selection araçları) | Örnek uygulamalar | ||
3 | Deformasyon araçları ve perspektif | Örnek uygulamalar | ||
4 | İkon çizimleri | Örnek uygulamalar | ||
5 | Sprey symbol aracı kullanımı, gradient, grid, metin oluşturma ve düzenleme | Örnek uygulamalar | ||
6 | Animasyon programlarının öğrenilmesi | Örnek uygulamalar | ||
7 | Temel animasyon teknikleri (frame, keyframe, kılavuz ekleme, tween oluşturma) | Örnek uygulamalar | ||
8 | Arasınav | |||
9 | Katmanlar, maskeler, buton oluşturma | Örnek uygulamalar | ||
10 | Nesneleri kılavyeden yönlendirme ve enter-frame | Örnek uygulamalar | ||
11 | Kodlama | Örnek uygulamalar | ||
12 | Üç boyutlu tasarımın temelleri | Örnek uygulamalar | ||
13 | Taşıma, döndürme, ölçeklendirme, X-Y-Z yönlerinde ayrı ayrı işlem yapabilme, seçim teknikleri | Örnek uygulamalar | ||
14 | Işık-kamera ayarları | Örnek uygulamalar | ||
15 | Render alma | Örnek uygulamalar | ||
16 | Final sınavı |
Gümüştepe, Y. 2020, Adobe Illustrator Cc, Sıfırbir Yayınevi; Internet-online kaynaklar (udemy vb.) DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, Projeksiyon cihazı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |