Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6012002242021 | VERİ MADENCİLİĞİ | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin, veri madenciliği ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Yeşim AKTAŞ
1 | Veri madenciliğinin ne olduğunu açıklamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Veri madenciğili, metodolojiler, teknikler ve modeller. Sınıflandırma, Karar Ağaçları, Birliktelik Kuralları, Kümeleme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Veri Madenciliğine Giriş | ||
2 | Veri Önişleme 1 | ||
3 | Veri Önişleme 2 | ||
4 | Sınıflandırma Yöntemleri 1 | ||
5 | Sınıflandırma Yöntemleri 2 | ||
6 | Karar Ağaçları ile Sınıflandırma | ||
7 | Kümeleme Yöntemleri 1 | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kümeleme Yöntemleri 2 | ||
10 | Birliktelik Kuralları | ||
11 | Kümeleme Metodları- Hiyerarşik Kümeleme | ||
12 | Birliktelik Kuralları | ||
13 | Doğal Dil İşleme | ||
14 | Web Madenciliği | ||
15 | Örnekler Üzerinde Tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
Data Mining – Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 Data Mining, J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 16 | 16 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |