Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6013002292021 | GIDA ATIK YÖNETİMİ VE ÇEVRE | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere gıda endüstrisinin çeşitli kollarından elde edilen atıkların ve yan ürünlerin farklı endüstrilerde kullanılması, çevre ve insan sağlığına zararsız hale getirilmesi hakkında teorik ve uygulamaya dayalı birikim kazandırılmasıdır.
Doç. Dr. NUR CEYHAN GÜVENSEN
1 | Öğrenciler atık ve yan ürün temel kavramları konusunu bilir. |
2 | Öğrenciler yan ürün ve atıkların çevre, ekonomi ve insan sağlığı açısından önemini bilir |
3 | Öğrenciler gıda sanayinde oluşan atık ve yan ürünlerin özelliklerini bilir. |
4 | Öğrenciler atık arıtım yöntemleri konusunu bilir. |
5 | Öğrenciler yan ürün ve atıklardan yararlanma yöntemlerini bilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Gıda endüstrisinin yan ürünleri ve artıklarının tanımları, sınıflandırılması, Artık ve artıkların yapısal özellikleri ve kimyasal bileşimleri, Gıda sanayii atık-sularının karakteri ve arıtımı, Temel gıda sanayi dalları olan hububat, et, süt, meyve-sebze, yağ endüstrisi ve şeker işleme sanayilerinin atık ve yan ürünlerinin kaynakları, bileşimleri ve değerlendirilmeleri işlenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel gıda atıkları hakkında bilgi | ||
2 | Atık Su Arıtımı | ||
3 | Yağ Endüstri Atıkları | ||
4 | Meyve Endüstri Atıkları | ||
5 | Sebze Bazlı Atıklar | ||
6 | Tahıl Ürünleri Endüstrisi Atıkları | ||
7 | Et Endüstrisi Atıkları | ||
8 | Süt Endüstrisi Atıkları | ||
9 | Et endüstrisi atık ve yan ürünlerinin değerlendirilmesi | ||
10 | Çikolata ve Şekerleme Endüstrisi Atıkları | ||
11 | Gıda Atığı Değerlendirme Yöntemleri | ||
12 | Gıda atıklarının değerlendirilmesinde uygulanan prosesler | ||
13 | Yan ürünler ve atıkların biyoteknolojik yöntemlerle zenginleştirilmesi | ||
14 | Proje sunumları |
1. Gıda Endüstrisinde Atık ve Yan Ürünler, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu (Yrd.Doç.Dr.Serpil Öztürk) 2. Katı Atık Yönetimi ve Teknolojileri, Thomas H Christensen, 2017, Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 2 | 14 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Proje Sunma | 3 | 3 | 9 |
Performans | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | ||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 |