GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6013001202021 AMBALAJLAMA Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin gıda ambalaj malzemelerini tanımalarını, bunların olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmelerini, ayrıca akıllı ambalajlar, nanoambalajlar, aseptik ambalajlar, modifiye atmosferde ambalajlama konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Asst. Prof. Dr. Cesur MEHENKTAŞ


1 Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkileri kavrayabilme
2 Gıdalarda kalite kayıplarının minimum olduğu uygun ambalaj malzemesi ve ambalaj yönteminin seçimi hakkında bilgi sahibi olabilme
3 Ambalaj malzemeleri hakkında genel bilgiye sahip olabilme


Yok


Yok


Ambalajın tarihçesi, ambalajdan istenen özellikler, ambalajın koruma fonksiyonları ve gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler, ambalaj sektöründeki yenilikler, cam ambalajlar, kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar, ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar, teneke ambalajlar, plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri, bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler, ambalaj ve sağlık, ambalajda tasarımın önemi, çizgi kod sistemi, ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ambalajın tarihçesi
2 Ambalajdan beklentiler
3 Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler
4 Ambalaj sektöründeki yenilikler, akıllı ambalajlar, nanoambalajlar
5 Cam ambalajlar
6 Kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar
7 Ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar
8 Arasınav
9 Teneke ambalajlar
10 Plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri
11 Bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler
12 Ambalaj ve sağlık
13 Ambalaj ve tasarım
14 Ambalajlamada çizgi kod sistemi
15 Ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları
16 Final Sınavı

1. Üçüncü, M., 2000. Gıdaların Ambalajlanması. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir. 689 sayfa.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 6 2 12
Rapor Hazırlama 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 3 4
ÖÇ 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek