Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6013001202021 | AMBALAJLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin gıda ambalaj malzemelerini tanımalarını, bunların olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmelerini, ayrıca akıllı ambalajlar, nanoambalajlar, aseptik ambalajlar, modifiye atmosferde ambalajlama konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Asst. Prof. Dr. Cesur MEHENKTAŞ
1 | Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkileri kavrayabilme |
2 | Gıdalarda kalite kayıplarının minimum olduğu uygun ambalaj malzemesi ve ambalaj yönteminin seçimi hakkında bilgi sahibi olabilme |
3 | Ambalaj malzemeleri hakkında genel bilgiye sahip olabilme |
Yok
Yok
Ambalajın tarihçesi, ambalajdan istenen özellikler, ambalajın koruma fonksiyonları ve gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler, ambalaj sektöründeki yenilikler, cam ambalajlar, kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar, ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar, teneke ambalajlar, plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri, bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler, ambalaj ve sağlık, ambalajda tasarımın önemi, çizgi kod sistemi, ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ambalajın tarihçesi | ||
2 | Ambalajdan beklentiler | ||
3 | Ambalaj ve ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler | ||
4 | Ambalaj sektöründeki yenilikler, akıllı ambalajlar, nanoambalajlar | ||
5 | Cam ambalajlar | ||
6 | Kağıt, karton ve oluklu mukavva ambalajlar | ||
7 | Ahşap ambalajlar, alüminyum ambalajlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Teneke ambalajlar | ||
10 | Plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri | ||
11 | Bazı gıdaların ambalajlanmasına yönelik öneriler | ||
12 | Ambalaj ve sağlık | ||
13 | Ambalaj ve tasarım | ||
14 | Ambalajlamada çizgi kod sistemi | ||
15 | Ambalaj atıklarının geri dönüşümünün faydaları | ||
16 | Final Sınavı |
1. Üçüncü, M., 2000. Gıdaların Ambalajlanması. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir. 689 sayfa.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 |