GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9022002262014 PAZARLAMA İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencinin; pazarlama ile ilgili temel kavramları, ürünlerin pazarlama stratejileri, pazar araştırması, pazarlamanın çevre ile ilişkileri, pazarlama karması ve ürünlere yönelik pazarlama politikaları ile yeni pazarlama tekniklerinin verilmesini sağlamaktır.



1 Pazarlama hakkındaki temel bilgileri ve pazarlamanın önemini kavrayabilme
2 Mesleki teknik bilgileri ile pazarlama kavramını ilişkilendirebilme
3 Pazar araştırması yapabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme
4 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme, bağımsız çalışmada karar verebilme
5 Yeni pazarlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olabilme
6 Pazarlama işlevi ile yönetim, personel, üretim, ar-ge, finansman, muhasebe, halkla ilişkiler işlevlerini ilişkilendirebilme
7 Ürünlere yönelik pazarlama karması oluşturabilme


Yok


Yok


Temel pazarlama kavramları, pazarlamanın gelişimi ve amacı; Pazarlamayı etkileyen etkenler, pazarlama eylemleri, pazar araştırması; Pazarlama karması (P ve C grubu elemanları); Mal ve nitelikleri, mal çeşitleri, malın yaşam süreci; Dağıtım ve özellikleri ile dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım; Fiyat ve özellikleri, fiyatlama yöntemleri, fiyatlama politikaları; Satış Çabaları ve özellikleri ile çeşitleri; Uluslararası Pazarlama; Gerilla Pazarlama, Niş Pazarlama; Birebir Pazarlama (CRM), Post Modern Pazarlama; E-ticaret, Yeşil Pazarlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama kavramları, pazarlamanın gelişimi, pazarlamayı etkileyen etkenler
2 Pazarlama eylemleri, Pazar araştırması
3 Pazarlama karması (P ve C grubu)
4 Mal ve nitelikleri, çeşitleri, malın yaşam süreci
5 Dağıtım ve özellikleri, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım
6 Fiyat ve özellikleri, fiyatlama yöntemleri, fiyatlama politikaları
7 Satış Çabaları, özellikleri, çeşitleri, Konu tekrarı
8 Ara Sınav
9 Uluslararası Pazarlama
10 Gerilla Pazarlama
11 Niş Pazarlama, Birebir Pazarlama (CRM)
12 Post Modern Pazarlama, WOM Pazarlama
13 E-Ticaret, Yeşil pazarlama
14 Ödev teslimi ve sunumu
15 Ödev sunumu
16 Final Sınavı

ÖNDOĞAN Ece Nüket, 2010, “Pazarlama İlkeleri”, Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu (Yayınlanmamış ders notları, Word ve Powerpoint Dokümanı) TEK Baybars Ömer, 1999. “Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları” KOTLER Philip ve KELLER Kevin Lane, 2006, “Marketing Management” KOTLER Philip, 2000, “Pazarlama Yönetimi”


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 7 2 14
Proje Hazırlama 1 5 5
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek