Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9026001192014 | ÇEVRE KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak. İklimlendirme Soğutma sektörünün yarattığı çevresel riskleri analiz etme, risklere karşı önlem alma bilgi ve yeterliliği kazandırmak
Öğr. Gör. Okan ÖZ
1 | Hava kirliliğini tanımlayabilme, nedenlerini sayabilme ve hava kirliliğinin kontrol edilip giderilmesi için alınacak önlemleri sayabilme. Hava kirliliği önleme amacı ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme. Konu ile ilgili güncel anlaşmaları öğrenebilme. |
2 | Su kirliliğini tanımlayabilme, nedenlerini sayabilme ve su kirliliğinin kontrol edilip giderilmesi için alınacak önlemleri sayabilme. Su kirliliği önleme amacı ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme. Konu ile ilgili güncel anlaşmaları öğrenebilme |
3 | Toprak kirliliğini tanımlayabilme, nedenlerini sayabilme ve toprak kirliliğinin kontrol edilip giderilmesi için alınacak önlemleri sayabilme. Toprak kirliliği önleme amacı ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme. Konu ile ilgili güncel anlaşmaları öğrenebilme. |
4 | Gürültü kirliliğini tanımlayabilme, nedenlerini sayabilme ve gürültü kirliliğinin kontrol edilip giderilmesi için alınacak önlemleri sayabilme. Gürültü önleme amacı ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme. Konu ile ilgili güncel anlaşmaları öğrenebilme. |
5 | Otomotiv sektöründe üretim ve kullanımdan kaynaklanan çevre risklerini sayabilme, risklere karşı alınacak önlemleri kavrayabilme. Otomotiv ile ilgili ulusal ve uluslar arası çevre standartlarını kavrayabilme. |
6 | Çevrenin tanımını yapabilme, çevrenin önemini kavrayabilme ve çevre bilinci kazanabilme. |
7 | 2872 ve 5491 sayılı Çevre kanunu ve kanunda verilen tanımları kavrayabilme |
8 | Çevre kanununda belirtilen çevre ile kuruluş ve komiteleri sayabilme, bu kuruluş ve komitelerin görevlerini sayabilme |
9 | Çevre kanununda yer alan çevre koruma ile ilgili konuları kavrayabilme ve bunları kendi iş ve sosyal yaşamlarında uygulayabilme, çevresindeki bireylere örnek olabilme |
10 | Çevre kirliliğinin tanımlayabilme, çevre kirliliklerini sınıflandırabilme. Günümüzde değişik sektörlerden (otomotiv, enerji, inşaat, turizm vb) kaynaklanan çevre kirliliklerini kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
2872 ve 5491 sayılı çevre kanunu ve kanuda geçen tanımlar. Çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar. Çeşitli sektörlerin (enerji, otomotiv, inşaat, turizm vb) çevre kirliliğine etkileri. Hava, su, toprak kirlilikleri, kirlilik nedenleri ve kirliliğe karşı alınacak önlemler. Gürültünün tanımı, kaynakları ve gürültüye karşı alınacak önlemler. Otomotiv sektörünün yarattığı çevre riskleri ve çözüm önerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin tanımı, özellikleri. Çevre kirliliğinin tanımı ve etkileri. Ülkemizde çevre koruma ile ilgili yapılan çalışmalar. 2872 ve 5491 sayılı çevre kanunları. | ||
2 | Çevre kanunlarında belirtilen tanımlar. Tanımların güncel örnekler ile açıklanması | ||
3 | Çevre kanunlarında belirtilen tanımlar. Tanımların güncel örnekler ile açıklanması | ||
4 | Çevre kanunlarında belirtilen tanımlar. Tanımların güncel örnekler ile açıklanması | ||
5 | Çevrenin korunmasına, iyileştirilmesine ve kirliliğin önlenmesine ilişkin genel ilkeler. Yüksek Çevre Kurulu ve Çevre Teknik Komitesi bu kurumların oluşturulması ve görevleri | ||
6 | Kirletme yasağı, çevrenin korunması | ||
7 | Çevresel etki değerlendirmesi, Tehlikeli ve Kimyasal atıklar. Gürültü | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Elektrik ve Enerji, Turizm, İnşaat ve tekstil sektörlerinin yol açtığı çevre sorunları. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
10 | Motorlu taşıtlar, makine ve metal, el sanatları ve hizmet sektörlerinin yol açtığı çevre sorunları. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
11 | Hava kirliliğinin tanımı, nedenleri, etkileri ve hava kirliliğine karşı alınacak önlemler. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
12 | Su kirliliğinin tanımı, nedenleri, etkileri ve su kirliliğine karşı alınacak önlemler. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
13 | Toprak kirliliğinin tanımı, nedenleri, etkileri ve toprak kirliliğine karşı alınacak önlemler. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
14 | Gürültünün tanımı, nedenleri, etkileri ve gürültüye karşı alınacak önlemler. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
15 | Enerji, enerji elde etme yöntemleri, enerji elde etme yöntemlerinin yarattığı çevre sorunları. Temiz enerji kaynakları. Her dersin son 15 dakikasında , o günkü konu ile ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: SERT,Taner (2010),Çevre Koruma (Ders notu) (Ege Ünv.) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Megep Çevre Koruma ders notları 2. 2972 ve 5491 sayılı çevre kanunu 3. Çevre ile ilgili Uluslar arası anlaşmalar DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, Projeksiyon cihazı , Hava,su ve toprak kirliliği ile ilgili videolar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |