GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ODM204 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans



Öğrenciler, bu ders ile gerekli ortam sağlandığında işaret dili genel özelliklerini kullanarak TİD(Türk İşaret Dili) harfleri kendisi ve çevresi ile ilgili işaretleri hatasız olarak yazabilecek ve uygulayabilecektir.



1 TİD özelliklerini bilerek kullanabilme
2 Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilme
3 Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme
4 Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilme
5 Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilme
6 Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 ÖZELLİKLER • Görsel • Üç boyutlu
2 HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
3 HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
4 HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı
5 TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme
6 TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme
7 TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme
8 Ara sınav
9 TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme
10 KULLANIM • Parmak alfabesini doğru kullanma • Yazım kurallarına uyma • Kelimeleri uygun hızla yazma
11 KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER • Adını soyadını yazma • Zamirleri kullanma • Öz geçmişini anlatma • Mesleği • Tasvir yapma
12 AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER • Ailesi • Akrabaları
13 ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır.
14 ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır.
15 Genel tekrar
16 Final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 1
ÖÇ 3 1
ÖÇ 4 1
ÖÇ 5 1
ÖÇ 6 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek