Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5022001122020 | BİLGİ OKUR YAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgi okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında temel bilgileri öğretmek ve bu bilginin kullanımı için beceri kazandırmak.
Öğr. Gör. Sinem Utanır Altay
1 | Bilgi Okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında yeterli bilgi düzeyine erişebilme |
2 | Bilgi ve Sağlık Okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta ve halk eğitimlerinde kullanabilme |
3 | Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisini kazanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.Hafta: Bilgi kavramları, bilgi alt yapısı ve bileşenleri, bilgi/belgeye erişim aşamaları 2. Hafta: Bilgi okuryazarlığı: Kavramlar, tanımlar ve standartlar 3. Hafta: Bilgi okuryazarlığı sürecinin önemi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi 4. Hafta: Sağlık Okuryazarlığına Genel Bakış 5. Hafta: Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı 6. Hafta: Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesinde Çeşitli Kişi ve Kuruluşların Rolleri 7. Hafta: Ara Sınav 8. Hafta: Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi 9. Hafta: Sağlık Hizmeti Sunumunda İletişim Becerileri 10. Hafta: Sağlık Okuryazarlığı İçin Ölçüm Teknikleri ve Bilimsel Çalışma Örnekleri 11. Hafta: Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları 12. Hafta: Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler 13. Hafta: İkinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler 14. Hafta: Riskli Gruplarda Sağlik Okuryazarliği Yönetimi 15. Hafta: Türkiye’de E-Sağlık Sistemi 16. Hafta: Final
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgi kavramları, bilgi alt yapısı ve bileşenleri, bilgi/belgeye erişim aşamaları | ||
2 | Bilgi okuryazarlığı: Kavramlar, tanımlar ve standartlar | ||
3 | Bilgi okuryazarlığı sürecinin önemi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi | ||
4 | Sağlık Okuryazarlığına Genel Bakış | ||
5 | Sağlık Profesyonelleri Açısından Sağlık Okuryazarlığı | ||
6 | Sağlık Okuryazarlığının Geliştirilmesinde Çeşitli Kişi ve Kuruluşların Rolleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi | ||
9 | Sağlık Hizmeti Sunumunda İletişim Becerileri | ||
10 | Sağlık Okuryazarlığı İçin Ölçüm Teknikleri ve Bilimsel Çalışma Örnekleri | ||
11 | Sağlık Bilgisine Erişim Kaynakları | ||
12 | Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler | ||
13 | İkinci Basamak Sağlık Hizmeti Kullanımında Bilinmesi Gerekenler | ||
14 | Riskli Gruplarda Sağlik Okuryazarliği Yönetimi | ||
15 | Türkiye’de e-Sağlık Sistemi | ||
16 | Final Sınavı |
Öğretim elemanının sunumları ve haftalık makale önerileri
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Rapor Sunma | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 48 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 |