Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7011002042014 | BAHARAT BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Baharatların tanımı yapmak, sınıflandırmak. Baharatların kimyasal bileşimini ve yaygın olarak kullanılan baharatların etken maddelerini bilmek. Hasat sonrası işlemler, işleme teknolojileri, ambalajlama, depolama, kalite kontrol konularında bilgi sahibi olmak.
Prof.Dr. Ayşe Betül AVCI
1 | Yaygın olarak kullanılan baharatları bilmek |
2 | Yaygın olarak kullanılan baharatların etken maddelerini bilmek |
3 | Bu bitkilerin tarımını bilmek |
4 | Ambalajlama, muhafaza ve işleme yöntemlerini bilmek |
5 | Kaliteyete etki eden faktörleri bilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Başlıca baharat bitkileri, Latince isimleri, etken maddeleri, tüm ve öğütülmüş baharatların işleme teknolojileri, ambalajlama, depolama, kalite kontrol.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tarihçe, tanım ve sınıflama. | |||
2 | Başlıca baharatlar (Baharatın adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri) | Tarla uygulaması | ||
3 | Başlıca baharatlar (Baharatın adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri) | Tarla uygulaması | ||
4 | Başlıca baharatlar (Baharatın adı, İngilizce adı, Latince adı, anavatanı, ürünleri) | Tarla uygulaması | ||
5 | Baharat bitkilerinin yetişriciliği | Tarla uygulaması | ||
6 | Baharatların kimyasal bileşimi | Tarla uygulaması | ||
7 | Hasat sonrası işlemler, ön işlemler, küring, kurutma ve diğerleri. | Tarla uygulaması | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Hasat sonrası işlemler, ön işlemler, küring, kurutma ve diğerleri. | Tarla uygulaması | ||
10 | İşleme teknolojileri, öğütülmüş baharatlar, öğütme. | Tarla uygulaması | ||
11 | Baharatlarda böceklenme ve önlenmesi, mikroorganizma bulaşması ve önlenmesi | Tarla uygulaması | ||
12 | Kalite ve değerlendirme, bazı fiziksel ve kimyasal analizler. | Tarla uygulaması | ||
13 | Kalite ve değerlendirme, bazı fiziksel ve kimyasal analizler. | Tarla uygulaması | ||
14 | Ambalajlama ve depolama, bozulmada etkili faktörler. | Tarla uygulaması | ||
15 | Ambalajlama ve depolama, bozulmada etkili faktörler. | Tarla uygulaması | ||
16 | Final sınavı |
Akgül, A. 1993. Baharat Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Teknolojisi Derneği.Yayınları No:15, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 162 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 |