| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 7011001222025 | BİTKİ BESLEME | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, bitkisel öğretimde bitki besleme ve gübrelemenin önemini kavramasını, bitki besin maddelerini, gübreleri tanımasını ve gübrelemeye ilişkin bilgileri uygulamalı olarak görmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Şafak Ceylan
| 1 | Tarımsal üretimde, bitki beslemenin önemini kavrayabilme. |
| 2 | Bitki besin maddelerinin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek bitkisel gelişim, verim ve kalite sorunlarını görsel olarak tanıyabilme. |
| 3 | Bitkisel üretimde, çevre ve insan sağlığını önemsiyebilme. |
| 4 | Besin elementi-toprak etkileşimini fark edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin tanıtımı. • Her bir bitki besin elementinin önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri. • Kimyasal gübreler. • Organik gübreler. • Gübreleme yöntemleri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: İçeriği, önemi, kural ve gerekleri. | Tanışma | ||
| 2 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler. | Gübreleme uygulamalarının planlanması | ||
| 3 | Azot: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, azotlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Tarlada, uygulama parsellerinin hazırlanması. | ||
| 4 | Fosfor: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, fosforlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsellere bitkilerin ekimi, gübre uygulamaları | ||
| 5 | Potasyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, potasyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Kimyasal gübreleri görsel olarak tanıma | ||
| 6 | Kalsiyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kalsiyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parsel gözlemleri | ||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Magnezyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, magnezyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsellerde kültürel işlemleri ve gözlemler | ||
| 9 | Kükürt: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kükürtlü gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
| 10 | Demir: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, demirli gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
| 11 | Çinko: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, çinkolu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri bakımı ve gözlemleri | ||
| 12 | Mangan: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, manganlı gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Uygulama parselleri hasadı. | ||
| 13 | Bakır: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, bakırlı gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler | Parsel gözlem raporlarını hazırlama. | ||
| 14 | Bor ve diğer mikro elementler. | Uygulama final sınavı | ||
| 15 | Gübreleme – insan sağlığı çevre etkileşimi. | |||
| 16 | Final Sınavı |
1.Kacar, B., Katkat, V., 2006. Bitki Besleme. Uludağ Üniv. Yayın No: (Nobel) 849. 2. Kacar, B., Katkat, V., 1999. Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Uludağ Üniv. Yayın No: 144.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Gözlem | 1 | 5 | 5 |
| Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 91 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 5 | 2 | |||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 |