Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2501002212013 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin sosyalleşmelerini sağlamak, yaşadıkları topluma karşı sorumluluk duygularını geliştirmek ve topluma aidiyet duygularını arttırmak. Çevreye karşı duyarlılıklarını arttırmak. Edindikleri bilgi ve birikimleri toplumun diğer kesimlerine de aktarmalarını sağlamak. Yaratıcılıklarını geliştirerek, topluma ve toplum sorunlarına çözüm olacak ya da sorunların azaltılmasına yönelik projeler geliştirmelerini teşvik etmek. Üniversite ile sivil toplum kuruluşları, dernekler, resmi kurumlar ve bölgede yaşayan kişilerle işbirliğini arttırabilmek. Yapılacak proje ve etkinliklerde ekip çalışması bilincini geliştirmek.
Prof. Dr. Gülnur Metin
1 | Öğrencilerin toplum sorunlarına duyarlılıklarını ve farkındalıklarını arttırmak |
2 | Sivil toplum kuruluşları, dernekler, resmi kurumkarla iletişim kurma, işbirliği geliştirebilme |
3 | Çevre korumasına yönelik bilinci arttırma |
4 | Bilgi birikimleri ve yeteneklerini toplumun diğer kesimleri ile paylaşabilme |
5 | Etkinlik ve organizasyon planlamasını yababilme yeteneğinin gelişmesi |
6 | Ekip çalışması içinde yer alabilme, uyum ve görev alma bilincinin gelişmesi |
7 | Toplumsal sorunları çözmeye yönelik proje geliştirebilme ve geniş kesimlere yayarak uygulanmasını sağlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal sorumluluk projesini tanımlanması ve örnek projelerin tanıtımı. Proje hazırlık, geliştirme ve uygulama aşamalarının örneklerle anlatılması. Öğrencilerin, topluma duyarlılıklarının düzeyinin belirlenmesi amacıyla onlarla fikir paylaşımı ve önerilerinin değerlendirilmesi. Sosyal sorumluluk proje taslaklarının oluşturulması ve bu projelerin olası olumlu ve olumsuz sonuçlarının analiz edilmesi. Yapılması planlanan sosyal sorumluluk proje ekiplerinin ve paydaşlarının belirlenmesi ve uygulama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | Karşılıklı görüşme | ||
2 | Sosyal sorumluluğun anlamı ve kapsamı | Karşılıklı görüşme | ||
3 | Proje hazırlama yöntem ve teknikleri | Örnek proje hazırlama | ||
4 | Uygulanmış proje örnekleri | Örnek proje hazırlama | ||
5 | Dönem için hedef konu ve sorunların belirlenmesi | Hedefe yönelik proje örneği hazırlama | ||
6 | Dönem için hedef konu ve sorunların belirlenmesi | Hedefe yönelik proje örneği hazırlama | ||
7 | Yapılması planlanan proje ya da projelerin uygulanmaya başlanması | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
10 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
11 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
12 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
13 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
14 | Proje faaliyetleri | Proje uygulaması, sorun çözümü, değerlendirilmesi | ||
15 | Uygulama Sınavı | Uygulama Sınavı | ||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 1 | 7 |
Uygulama/Pratik | 7 | 1 | 7 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 4 | 5 |