GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2501002232014 GİRİŞİMCİLİK VE KALİTE Seçmeli Ders Grubu 2 3 1,00

Önlisans


Türkçe


• Günümüzde kullanılan temel girişimcilik tanımlarını ortaya koyarak girişimciliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Kalite kavramı ve kalite sistemlerinin organizasyonlar için önemini ve sonuçlarını kavrayabilmek • Kalite anlayışının girişimciler için önemini, sağladığı olanakları ve yarattığı rekabet avantajlarının ortaya koyulması


Öğr. Gör. Esin Günay


1 İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolün kavranması
2 Örgütlerde kalite felsefesi ve sistemlerinin nasıl oluşturulduğunu açıklayabilmek
3 Girişimcilik ve Kalite alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, değerlendirebilmek
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında girişimciliğin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Bu konular kalite kavramı ve kalite sistemleri çerçevesinde incelenecek, girişimlik ve kalite arasındaki bağlantı vurgulanacaktır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Girişimcilik kavramı
2 Girişimci ve çevresi ile olan ilişkileri
3 Girişimcinin özellikleri
4 Küçük işletmelerin kuruluş ilkeleri
5 Büyüyen bir işletmeyi yönetme ilkeleri
6 Girişimciliğin küresel yönü
7 Stratejik yönetim ve girişimci
8 Ara sınav
9 Gelişen şirketlere liderlik etme ve yönetim zincirini planlama
10 Kalite yönetimi
11 Kalitenin planlanması ve tasarımı
12 Kalite sistemleri
13 Toplam Kalite Felsefesi
14 Kalitenin ölçülmesi ve maliyeti
15 Kalite iyileştirme için araçlar ve teknikler
16 Final sınavı

-Besterfield, Dale H., Carol Besterfield, Michna Glen Besterfield, Mary Besterfield, Sacre, (2003), “Total Quality Management”, Third Edition, Prentice Hall. -Scarborough N. M., Zimmerer T. W., “Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach”, 7th Edition (2002). Müftüoğlu, Tamer, (1999), Türkiye'de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler : KOBİ, Turhan Yayınevi -Yurtseven, H. Rıdvan (2007), Girişimcilik : Küçük Bir İşletme Kurmak ve Yönetmek, Detay Yayınevi


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 32

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 2 3 3 3 2 4 4 2
ÖÇ 2 4 5 2 3 3 2 3 5 4 3
ÖÇ 3 5 5 2 3 3 3 2 4 4 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek