Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2501002232014 | GİRİŞİMCİLİK VE KALİTE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 1,00 |
Önlisans
Türkçe
• Günümüzde kullanılan temel girişimcilik tanımlarını ortaya koyarak girişimciliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Kalite kavramı ve kalite sistemlerinin organizasyonlar için önemini ve sonuçlarını kavrayabilmek • Kalite anlayışının girişimciler için önemini, sağladığı olanakları ve yarattığı rekabet avantajlarının ortaya koyulması
Öğr. Gör. Esin Günay
1 | İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolün kavranması |
2 | Örgütlerde kalite felsefesi ve sistemlerinin nasıl oluşturulduğunu açıklayabilmek |
3 | Girişimcilik ve Kalite alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, değerlendirebilmek |
4 | |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında girişimciliğin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Bu konular kalite kavramı ve kalite sistemleri çerçevesinde incelenecek, girişimlik ve kalite arasındaki bağlantı vurgulanacaktır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik kavramı | ||
2 | Girişimci ve çevresi ile olan ilişkileri | ||
3 | Girişimcinin özellikleri | ||
4 | Küçük işletmelerin kuruluş ilkeleri | ||
5 | Büyüyen bir işletmeyi yönetme ilkeleri | ||
6 | Girişimciliğin küresel yönü | ||
7 | Stratejik yönetim ve girişimci | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Gelişen şirketlere liderlik etme ve yönetim zincirini planlama | ||
10 | Kalite yönetimi | ||
11 | Kalitenin planlanması ve tasarımı | ||
12 | Kalite sistemleri | ||
13 | Toplam Kalite Felsefesi | ||
14 | Kalitenin ölçülmesi ve maliyeti | ||
15 | Kalite iyileştirme için araçlar ve teknikler | ||
16 | Final sınavı |
-Besterfield, Dale H., Carol Besterfield, Michna Glen Besterfield, Mary Besterfield, Sacre, (2003), “Total Quality Management”, Third Edition, Prentice Hall. -Scarborough N. M., Zimmerer T. W., “Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach”, 7th Edition (2002). Müftüoğlu, Tamer, (1999), Türkiye'de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler : KOBİ, Turhan Yayınevi -Yurtseven, H. Rıdvan (2007), Girişimcilik : Küçük Bir İşletme Kurmak ve Yönetmek, Detay Yayınevi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 32 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |