Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2501001202014 | SEYİR-II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
1. Seyir bilgisini uygulatmak, 2.Farklı deniz alanlarında farklı seyir türlerine göre seyir planlaması ve yönetimini öğretmek, 3. Seyir kitap ve neşriyatlarını (cetvel ve tabloların) kullanımı öğretmek, 4.Seyir hesaplamalarını öğretmek.
Yard. Doç. Dr. Barış Kuleyin
1 | Gel-git kavramının gemi açısından önemi. |
2 | Gel-git baklava dilimlerinin kullanımı. |
3 | Gel Git hesabının yapılması |
4 | BA ve US gel-git tablolarının kullanılması. |
5 | Matematiksel seyir yönteminin kullanılması. |
6 | Akıntı seyri uygulaması. |
Yok
Yok
Kıyı seyri ve rota çizme esasları. Seyir planlaması ve yönetimi. Farklı deniz alanlarında seyir uygulamaları. Farklı seyir türleri (büyük daire, bileşik, arama-kurtarma, / kısıtlı sular, buz, Trafik ayrım düzenleri vb.). Akıntı seyri ve gel-git hesapları. Seyir jurnali tutulması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Akıntı ve akıntı seyri hesabı, akıntı üçgeni elemanları Gel-git Kavramı ve Gel-git Baklava Sembolleri | Harita üzerinde çalışma | Gösterip yaptırma | Haritaların temini |
2 | Dünya üzerindeki akıntı sistemleri Gel-git Akıntısı ve Akıntı Üçgeni | Harita üzerinde çalışma | Gösterip yaptırma | Haritaların temini |
3 | Gel-Git (Med/Cezir) ve Gel-Git (Med/Cezir) akıntıları, Maksimum Akıntı ve Durgun Su Hesabı Gel-git Baklavasıyla Seyir Planlamasının Öğrenilmesi | |||
4 | Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları British Admiralty (BA) Gel-git Tabloları ve Hesabı | |||
5 | Gel-git olayı, sebebi, Newton Kanunu ayın güneşin etkisi, Spring ve Neaptide Ana Liman için Gel-git ve Gel-git Zamanının Ölçülmesi (BA için) | |||
6 | Gelgit cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak BA Gel-git Tablolarını Kullanarak Tali Liman Uygulaması | |||
7 | Gelgit cetvellerini kullanarak belli bir zaman için derinlik hesabı yapmak. United States (US) Gel-git Tabloları ve Hesabı | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak. Ana Liman için Gel-git ve Gel-git Zamanının Ölçülmesi (US için) | |||
10 | Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması. US Gel-git Tablolarını Kullanarak Tali Liman Uygulaması | |||
11 | Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması . US Gel-git Akıntısı Tabloları ve Hesabı | |||
12 | Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması. Norie s Nautical Tables (Logaritmik ve Trigonometrik İşlemler) | |||
13 | Norie s Nautical Tables (Logaritmik ve Trigonometrik İşlemler) | |||
14 | Matematiksel Seyir1 | |||
15 | Matematiksel Seyir2 | |||
16 | Final Sınavı |
1. Nicholls s Concise Guide to Navigation Coolen, Edward 2. Dutton s Navigation and Piloting Maloney, Elbert S. 3. American Practical Navigation 4. ATT, US gelgit tabloları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 7 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 |