GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2501002142014 VARDİYA STANDARTLARI-II Ders 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


1. Seyir vardiyasının güvenli şekilde sürdürülmesini öğretmek. 2. Vardiya tutma düzenlemeleri ve prosedürlerini öğretmek. 3. Rotalama, kör kılavuzlama teknikleri ve gemi raporlamayı öğrenir.


Lecturer Volkan FİDAN


1 Emniyetli vardiya tutabilme
2 Gemi raporlama sistemine hakim olma
3 Gemi trafik sistemlerine uygun raporlama yapabilme
4 Köprüüstü kaynakları yönetiminde etkin olarak çalışabilme
5 Colreg de geçen kurallara hakim olma ve uygulayabilme
6 Çevre koruma bilincine sahip olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1) EMNİYETLİ VARDİYA TUTULMASI a) Köprü üstü organizasyonu b) Zabitlerin sorumlulukları ve görev dağılımı c) Göreve uygunluk d) Güverte vardiyası e) Liman vardiyası f) Demir vardiyası g) Lumbarağzı vardiyası h) Seyir vardiyası i) Seyir planlama, hazırlanma dokümanları j) Seyir vardiyası değişiminde dikkat edilecek hususlar k) Seyir süresince yapılacak sistem kontrolleri l) Kısıtlı şartlarda seyir m) Kıyı ve dar sularda seyir n) Limana giriş hazırlığı o) Emniyetli bir seyir vardiyası sürdürmek için seyir cihazlarından alınan bilgilerin kullanımı p) Görmeden kılavuz seyri teknikleri bilgisi r) Raporlamanın “Gemi Raporlama Sistemleri Genel Prensipleri” ve VTS yöntemleri uyarınca kullanılması 2) GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ 3) GEMİ TRAFİK HİZMETLERİNE UYGUN RAPORLAMA 4) KÖPRÜÜSTÜ KAYNAK YÖNETİMİ (BRM) a) Köprü üstü Kaynak Yönetimi prensipleri b) Kaynakların tahsis edilmesi, görevlendirilmesi ve önceliklendirilmesi c) Etkin iletişimin sağlanması d) Teyit edicilik ve liderlik e) Durumsal farkındalığın oluşturulması ve korunması, ekip deneyiminin göz önünde bulundurulması f) Her türlü duruma karşı hazırlıklı olma 5) DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME KURALLARI 6) DENİZ ÇEVRESİNİN KORUNMASI


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1) EMNİYETLİ VARDİYA TUTULMASI a) Köprü üstü organizasyonu b) Zabitlerin sorumlulukları ve görev durumu
2 c) Göreve uygunluk d) Güverte vardiyası
3 e) Liman vardiyası f) Demir vardiyası
4 g) Lumbarağzı vardiyası h) Seyir vardiyası i) Seyir planlama, hazırlık hazırlıkları
5 j) Seyir vardiyasında değişiklik yapılmasında dikkat edilecek hususlar k) Seyir yapılabilecek sistem kontrolleri l) Kısıtlı şartlarda seyir
6 m) Kıyı ve dar sularda seyir n) Limana giriş hazırlığı o) Emniyetli bir seyir vardiyası sürdürmek için seyir cihazlarından alınan bilgiler kullanmak
7 p) Görmeden izleme seyir teknikleri bilgisi r) Raporlamanın “Gemi Raporlama Sistemleri Genel Prensipleri” ve VTS yöntemleri uyarınca kullanılması
8 Ara sınav
9 2) GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ
10 3) GEMİ TRAFİK HİZMETLERİNE UYGUN RAPORLAMA
11 4) KÖPRÜÜSTÜ KAYNAK YÖNETİMİ (BRM) a) Köprü üstü Kaynak Yönetimi esasları b) Kaynakların dağıtımı, kullanımının ve parlaklığının arttırılması c) Etkin iletişimin sağlanması
12 d) Teyit edicilik ve liderlik e) Durumsal farkındalığın oluşturulması ve korunması, ekip deneyiminin göz önünde bulundurulması f) Her türlü duruma karşı hazırlıklı olma
13 5) DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME KURALLARI
14 6) DENİZ ÇEVRESİNİN KORUNMASI
15 Deniz çevresini korunması
16 Final Sınav

Safety of Life at Sea (SOLAS), International Collision Regulation (COLREG), Computer Based Training Materials



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Derse Katılım 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 87

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 2 2 4 4 5 3 4 4
ÖÇ 2 3 3 2 5 4 3 5 4 5 4
ÖÇ 3 2 2 2 5 4 3 4 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 5 5 3 5 4
ÖÇ 5 3 4 2 3 4 5 4 5 4 3
ÖÇ 6 4 3 4 2 3 5 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek