GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2502002232013 TEMEL BALIKÇILIK TEKNİĞİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı temel balıkçılık tarihi hakkında bilgi sahibi olmak, mevcut temel balıkçılık tekniklerini öğrenmek ve bunları sahada uygulayabilmektir.


Doç.Dr. M. Hakan KAYKAÇ


1 Balıkçılıkta kullanılan av araçlarının gelişimini bilmek
2 Balık ve av aracı arasındaki ilişkiyi kavramak
3 Av araçlarındaki son gelişmeleri takip edebilme
4 Amatör, ticari, sportif ve rekreasyonel balıkçılık terimlerini kavramak
5 Türe özgü olta çeşitlerini tasarlayabilmek
6 Deniz ve içsu balıkçılığında türleri ayırt edebilmek


Yok


Yok


Temel balıkçılık tarihi, El ile kullanılan av araçları, Deniz ve iç sularda olta ile avcılık, Olta yapımında kullanılan malzemeler, Olta çeşitleri, Paragat balıkçılığı, Oltacılıkta kullanılan yemler, Amatör balıkçılıktaki kanunlar, Tuzaklar, Uzatma ağları ve sınıflandırılması, Sade ve Fanyalı uzatma ağı yapımı, Ağ dalyanlar, Kaldırma ağları, Kıyı sürütme ağları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Balıkçılık tarihi
2 El ile kullanılan av araçları
3 Deniz ve iç sularda olta ile avcılık
4 Olta yapımında kullanılan malzemeler
5 Olta çeşitleri
6 Ara sınav
7 Paragat balıkçılığı
8 Oltacılıkta kullanılan yemler
9 Amatör balıkçılıktaki kanunlar
10 Tuzaklar
11 Uzatma ağlarının sınıflandırılması
12 Sade ve Fanyalı uzatma ağı yapımı
13 Ağ dalyanlar
14 Kaldırma ağları
15 Kıyı sürütme ağları
16 Final Sınavı

Ders kitabı: Yok Yardımcı Kitaplar: Hoşsucu, H., “Balıkçılık – I” E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 55 (1998) Gaudin, C., ve De Young, C., (2007). Recreational Fisheries in the Mediterranean Countries:a Review of Existing Legal Frameworks, Studies and Reviews. General Fisheries Commission for the Mediterranean, No:81, Rome, FAO, 85 pp. Løkkeborg, S., (1994). Marine Fish Behaviour in Capture and Abundance Estimation. In A. Fernö ve S. Olsen. (Eds.), Fish Behaviour and Longlining (pp. 9-27): Fishing New Books, London


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 4 3
ÖÇ 2 3 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 3 4
ÖÇ 5 3 4 3
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek